tirsdag den 16. oktober 2012

Shopping og forlystelsespark!


Nu er det allerede en uge siden at jeg har skrevet blog sidst, og jeg har allerede glemt hvad jeg har lavet de fleste dage :-D men kan huske hvad jeg lavede i torsdags (eller var det onsdags) når men der var jeg sammen med mine to tyske au pair veninder, Jessica og Ivonne, vi kørte til et storcenter i Hillsdale, der ligger omkring 40 minutter væk fra hvor jeg bor, og det er faktisk ikke ret langt herover :-D Derhjemme ville jeg synes at 40 min. var meget hvis jeg skulle shoppe, tage ud og træne eller noget helt andet, men herover er det virkelig ingenting :-D Men det er nok også fordi at landet er SÅÅ stort, man tænker at når man er i samme land så er man OK tæt på hinanden, men nææ nej, jeg skriver lidt med en fyr (fra ABERCROMBIE & FITCH!!!!!!!!) og han bor 27 timer væk i bil :-D ØV BØV, man havde ikke lige lov til at være heldig :-D
..
Når men så var vi i storcenteret hvor der selvfølgelig var Victorias's secret, Abercrombie & Fitch, Hollister osv, rigtig fedt! herover er de butikker over det hele, men synes det er fedt hver gang jeg går ind i en af de butikker, da vi ikke har nogen Victoria's secret butik herhjemme og kun har 1 Abercrombie & Fitch, men desværre står der ikke lækre fyre i bare overkroppe herover, som der gør derhjemme i Danmark, havde jeg ellers glædet mig til :(
Så tog vi ud og spiste på en lækker restaurant, for at fejre min fødselsdag, hvor vi fik lækker mad, jeg fik en clubsandwich, og det var selvfølgelig i kæmpe størrelse :-D og pigerne betalte for min mad, det synes jeg var lidt sødt, hehe. Efter det tog vi hen og spiste fro-yo (frozen yogurt) som man hurtigt bliver afhængig af! haha.

Er blevet spurgt et par gange nu om hvordan trafikken er herover, og overordnet set er trafikken næsten det sammen som i Danmark, dog er der mange flere spor her! På motorvejene er der 5-6 spor, og det kan godt være lidt forvirrende nogle gange, og man må dreje til højre i et lyskryds selvom der er rødt, hvilket egentlig er meget smart, hvis der ikke kommer nogen fra venstre, at man så bare kan køre i stedet for at vente på grønt lys når der alligevel ikke kommer nogen fra den side af, og der er 2 spor når man kommer rundt om hjørnet, men alligevel synes jeg det er så underligt at gøre, og føler mig lidt som en crimerider hver gang jeg gør det :-D haha, tjekker altid om der er en politibil.
Og hvor man i Danmark er vant til at se katte, pindsvin osv. løbe over vejen, er det vaskebjørne her! Tror aldrig jeg har set dem før, så synes det er lidt sjovt at se dem :-D den ene dag havde pigerne glemt at lukke bildøren til farens bil, og så havde vaskbjørnene gået ind i bilen midt om natten, ikke godt!
Det var også lidt "vildt" da jeg den ene dag kørte med familien i San Francisco, kom der en sang med Natasja i radioen! Asha, Uma og Anita (min værtsmor) kendte godt sangen, og havde hørt den mange gange før! Synes bare at det er lidt vildt at en radiostation fra NY, her i store USA spiller en sang fra lille Danmark, og på en eller anden måde følte jeg mig lidt stolt over Danmark, haha :-D

Når men weekend har budt på en masse sjov! I fredags var jeg ude og spise med familien og en af deres veninder, der er gift med en dansk mand, desværre var han ikke med, kunne ellers ha' været sjovt at snakke lidt dansk med en herover :) men vi fik rigtig lækker mad, det var på en restaurant der hedder Flavour, som jeg allerede har været på 1 gang før med familien, da de elsker at komme der, og er der ca. 1 gang om ugen!
Lørdag tog jeg til San Francisco med min svenske au pair veninde Anna, hun bor i Livermore, der er på den anden side af vandet, ( 1 1/2 time væk) så vi mødtes inde i San Francisco, hvor vi tog ud og shoppede og bare hyggede os hele dagen <3 det var rigtig dejligt at komme lidt væk, og bare slappe af hele dagen og bruge alle mine penge :-D Og det var jo selvfølgelig ikke noget problem! Fik købt en masse lækkert fra A&F, Victoria's secret, H&M og Forever 21:)
Vi tog op og ville spise frokost på Cheesecake factory, som er en meget populær gourmet restaurant, hvor man selvfølgelig kan få Cheesecake, men også clubsandwich, pasta, bøf og en masse andre lækre retter! Vi skulle vente over 1 time på vores bord, så vi gik ud på terassen og kiggede ud over Union Square (der er "midtpunktet" i SF, ligesom Times Square er i NY) og udsigten var så vild! Den dag var der tilmeldning til et stort marathon løb i SF om søndagen, så der var mødt 25.000 mennesker op til at tilmelde sig, helt vildt!! Så derfor var "torvet" dækket til med store Nike teltet :)
Ellers gik vi bare rundt i gaderne og så på butikker, Anna fik købt sig en Ipad 3 som vi var lidt oppe og køre over :-D og så tog vi på city sightseeing i en dobbeltdækker bus, hvor taget er taget af, vi så en masse berømte bygninger, China town og Pier 39, der er en kendt del af San Francisco, der ligger nede til vandet hvor Golden Gate bridge og Alcatraz ligger, det er et sted hvor tusindvis af søløver er samlet, hvor man kan få nogle af de bedste fisk, og sådan. Atmosfæren er bare så hyggelig der, og der var virkelig mange mennesker!! Det var her alle var samlet :-D


                                                                    (Union Square)
                                                         (Union Square)
                                         (Union Square, med udsigt fra 8. sal fra Cheesecake factory)
                                      (Union Square, med udsigt fra 8. sal fra Cheesecake factory)
                                     (En flot bygning, kan ikke huske hvad den er kendt for :-D)
                            (Meget smuk kirke, som Marylin Monroe gerne ville ha' været gift i)
                                             (De stejle gader, som San Francisco er kendt for)
                                                            (Pier 39 og Hard Rock Cafe)
                                                                             (Bay bridge)
(Den højeste bygning med lejligheder i California/vesten)
                       (Det danske flag på et meget dyrt hotel på Union Square, hvad er chancen?? :-D)
(De ting jeg fik købt på shopping turen)



Søndag stod den så på Six flags i Vallejo, der ligger ca 1 1/2 time væk fra hvor jeg bor. Læste i en af mineblade at Kim Kardashian også har været i Six flags, ved så ikke i hvilken stat, men staaaadig, lidt sjovt :-D Jeg var afsted med sammen med mine to veninder, Jessica og Ivonne, og så en af deres veninder, Annika, der også er au pair og fra Tyskland, så vi var 3 tyskere og 1 dansker! Irriterende at jeg ikke bare kan møde EN dansker :-D Når men vi havde en rigtig sjov dag, hvor vi prøvede de vildeste forlystelser, og jeg mener virkelig VILDE, elsker det!!! Og så så vi også et delfin show og et tiger show!
Der var åbenbart stor konkurrence i Cheerleading, så der gik tusindvis af piger rundt i deres små dragter, fine sløjfer og alt for meget make-up og så med en rigtig cheerleader attitude, som man ser i film :-D men det var da meget sjovt at se! Ville rigtig gerne ha' været inde og se konkurrencen, men da man skulle betale for det, ville vi hellere prøve forlystelser!






 Dagen sluttede af med at vi kørte op på toppen af bjerget, og kiggede ud over Golden Gate bridge, hvilket var et rigtig smukt syn!!!!! Ville ønske mit kamera kunne tage et billede af præcis det jeg så, men da der ikke var lys oppe på bjerget, blev billederne ikke så gode! Og man kan virkelig ikke komme tættere på broen end hvad vi var, det er også her at fotograferne tager billeder til San Francisco postkort osv, så fedt! Normalt plejer man at se broen fra den anden ene af, men Ivonne kendte lige en smutvej!
Er så glad for at hun viste mig det sted, og jeg skal helt klart derop igen!!!!!! Vi piger snakkede om hvor en perfekt date det ville være at spise middag oppe på toppen, og så kunne se alle de smukke lys over hele San Francisco, det havde altså ikke været dårligt!!!!


Men det var så lidt om min uge <3
Denne her uge står det på min første træning, skal selv køre over bjerget imorgen og hen til vores lækre fitness club, og efter det på en pumpkin patch sammen med pigerne, der er sådan et halloween sted, hvor man kan købe græskar, hvor børnene kan prøve sjove ting, og hvor der er halloween udsmykning, så skal jeg ud og spise fro-yo med Ivonne og Jessica, som er ved at blive en ugentlig ting at gøre, så skal jeg hen til Anna i Livermore på lørdag hvor jeg skal se hvor hun bor, ud og spise, og i biografen og måske få lavet manicure og pedicure, og så skal jeg søndag have mit første au pair møde/sammenkomst, hvor jeg skal ud og lave noget sjovt med min area director og de andre au pair piger der er i mit område..


Kys kys.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar