mandag den 1. oktober 2012

Min første weekend in the states!! :)

Så er min første weekend og første uge overstået :) Det er helt utroligt så mange ting der er sket på bare 1 uge!!!! Føler virkelig at der er gået længere tid end 1 uge! Tænk hvor mange ting der så sker på et helt år! Når men denne her weekend har virkelig været en familie weekend, rigtig dejligt at bruge tid sammen med familien, især når man savner sin egen familie hjemme i Danmark, og har faktisk heller ikke rigtigt så mange andre muligheder, for har ikke rigtigt fået nogen venner endnu (Forever alone :-D) ej de skal nok komme, når jeg begynder at træne og gå i fitness, og når jeg på et tidspunkt begynder på College! Har bestemt mig for at gå på College of San Mateo, prøv at google det, det ser virkelig fedt ud! Så håber at au pairs kan gå på den skole :) Og så skal jeg også 1 gang om måneden mødes med alle aupairs i mit område, så der får jeg også nogen venner.
Fredag tilbragte jeg dagen sammen med min værtsmor, og hun er virkelig så nice! Hun går rundt i stilletter/kilehæle hver dag, (ligesom mig), går med smykker, elsker at gå ud og få manicure og pedicure osv, hun er virkelig en cool mor! Så jeg var med hende på arbejde i fredags, hun arbejder som sagt i et smykkefirma, hvor de tager ud til folk og sælger smykkerne (de kan også købes på nettet). Firmaet hedder Stella & Dot, og det er vidst et rimlig populært mærke herover, da både Katy Perry, Katherine Heigl og Minka Kelly går med dem. Så der var jeg med hende på hendes kontor, hvor jeg bare sad og kiggede i deres katalog imens hun var til møde, efter det tog vi hen til en by der hedder Burlingame, og byen var så fed! Den minder så meget om Los Angeles, hvor vejret er virkelig godt, med fine dyre butikker, hvor alle de fede biler kører rundt osv. Så der var vi og spise frokost, og det er virkelig sindssygt så store portionerne er herover! Wonder why amerikanerne er så tykke, ej men altså det er helt vildt! Man kunne nok være 2-3 personer om det jeg bestilte.
Efter det tog vi ud og spiste på en restaurant i deres by, sammen med en masse af deres venner plus deres børn, så der var gang i den :) da vi havde spist tog jeg med moren til et Trunk Show (der hvor de tager hjem til folk og sælger smykkkerne) og det var virkelig fedt!!! Hende der holdte "festen" hedder Susan, og er faktisk hende der passer den yngste af mine piger 2 gange om ugen i børnehave:-D Til "festen" mødte jeg en masse spændende mennesker, blandt andet en der arbejder for Vera Wang!!!! Så fedt altså.
Lørdag tilbragte jeg det meste af dagen med min værtsfar, vi skulle ud og se om jeg kunne køre, og jeg tror at det gik meget godt, for han sagde, at jeg ikke behøvede at tage et kørekort herover for at sikre at jeg kan  køre ordentligt, så det er meget godt!

(Min lille bil)
                                        (Morens bil, som vi bruger når alle i familien skal med)
                                                                 (Mit værelse)
                                                                (Huset jeg bor i)
                                             (Stranden jeg bor ved, fyldt med surfer dudes)                                         
Lørdag var jeg også til fødselsdag hos en lille 4 årige dreng, med faren og de to piger som jeg passer. Vi var et sted der var fyldt med halloween ting! Med græskar, spøgelser osv. over det hele!!! Det var virkelig sindssygt, så der var vi i nogle timer, hvor pigerne red på heste, kørte i små toge og sådan. Og det er virkelig vildt så søde (og offensive) folk er herover, fik en masse komplimenter om hvor pænt mit tøj var, hvor pænt mit hår var, og en mexicansk fyr kom over til mig og fortalte hvor smuk jeg var, og om jeg ville være venner med ham, HAHA :-D
Efter fødselsdagen tog vi hen til families pool club, eller det er ikke deres men et sted de er medlem, og hvor jeg så også blev medlem :) det ligger ca. 20-25 væk fra hvor vi bor, så kan ikke finde vej derhen endnu, så jeg venter lidt med at begynde at komme der, men lige så snart jeg kan finde rundt i området, begynder jeg at komme der! Når men stedet var virkelig flot! følte at jeg var på ferie, der var en masse pools man kan svømme i, liggestole hvor folk lå og tog sol, boblebade, basketball hal, fitness center osv! Virkelig lækkert sted! Og vejret var så dejligt! det var omkring 25 grader og skyfrit! Der hvor jeg bor kan det tit godt blive tåget, da jeg bor tæt på bjergene, men lige så snart man kører over bjergene og er i en af "nabo byerne" er vejret rigtig dejligt og varmt!
Om aftenen tog vi hjem til nogle af deres venner og spiste, og bare hyggede :) og det er virkelig sindssygt så forkælet deres børn er herover, jeg bliver ved med at se børn på 3-4 år gå rundt og lege med deres egen Ipad eller forældres Iphone, synes det er lidt vildt!

Søndag/ i dag er blevet brugt i San Francisco, hvor jeg så Golden Gate Bridge. Vi var også på stranden hvor der var fyldt med mennesker, og ellers kørte vi bare rundt i området/byen og så den fantastiske natur!

Efter det tog vi til et stort Mall/shopping center, hvor familien købte en Iphone 4s til mig, og den kostede kun 99 dollars, dvs lidt under 600 kroner, det er altså virkelig billigt :-D og familien kunne slet ikke forstå hvorfor det var så dyrt i Danmark, for de er vant til at tingene er så billigt herover! Og så var jeg selvfølgelig også i VICTORIA'S SECRET!!!!!!! hvor jeg hurtigt fik brugt over 1000 kroner :-D elsker virkelig den butik!

Klokken er 23:12 her i Californien, og må hellere smutte i seng, for skal tidligt op imorgen og have min første arbejdsdag! Der bliver nok at se til.
Håber alle har det godt i Danmark.

Kys kys.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar