søndag den 6. januar 2013

Nytår og Hollywood!!! :)

Så er endelig lidt nyt på bloggen! Folk har spurgt hvornår jeg ville skrive igen, men der har været så mange ting at se til på det sidste og så har jeg haft problemer med at ligge billeder ind på min blog, ved ikke lige hvad der er sket, men har fundet en ny måde at ligge dem ind på : ( så nu skal i høre om min uge, hvor jeg har oplevet lidt mere end det sædvanlige :)
Det startede fredag hvor jeg efter jeg havde fri, tog ud i lufthavnen :) jeg mødtes med en pige fra Brasilien der hedder Amanda, der også er au pair i San Francisco området. Hun skrev til mig om torsdagen om hun ikke måtte komme med, og jeg var bare sådan ”øøøh jo det må du da godt :-D” troede først ikke at hun var seriøs, da hun skrev torsdag aften og vi tog afsted fredag, men hun fik så købt en flybillet og mødtes med mig inde i lufthavnen. Og det er virkelig noget af det jeg elsker ved at være au pair, man får så mange nye veninder, og man bliver så udadvendt og åben, sådan noget havde jo aldrig sket hjemme i Danmark. Men herover er folk så åbne, og det er rigtig sjovt at møde nye mennesker og få nye venner. Så vi rejste til Los angeles, hvor flyve turen kun tager 1 time, rigtig dejligt!! Men jeg hader virkelig SÅ meget at flyve, især når jeg ikke har nogen med mig (Amanda) sad på en anden række, så der var desværre ingen at holde i hånden eller snakke med, men jeg overlevede da heldigvis! Da vi kom til Los angeles mødtes vi med Yenny, min norske veninde som jeg mødte på au pair skolen, og så tog vi ellers hen på vores hotel i Los Angeles/Santa Monica. Lørdag stod vi sent op da vi alle var trætte efter flyveturen osv. så vi stod op ved 12 tiden, og så stod den ellers på shopping hele dagen i Santa Monica på den ”kendte” gade Third street promenade, hvor jeg hurtigt fik brugt en masse penge! Altså efter jeg er kommet herover er jeg da blevet ægte Shopaholic og jeg går mindst på shopping 1 gang om ugen! Så der blev hurtigt brugt 650 dollars (3900 danske kroner) på tøj og sko :) efter vi havde rendt rundt hele dagen, sluttede vi af med at tage i biografen hvor vi så This is 40, og det var virkelig så sjov, alle i biografen sad og grinte hele tiden :-D så det var ikke sidste gang jeg så den, for i går (fredag) var jeg inde og se den igen med Nadja.

(Yenny og Amanda)

(Third street promenade)


(Menuen der var lavet som en avis, på den restaurant som vi spiste morgenmad/frokost på)

(Smukke Amanda)

(Mig der er glad for mine første par Steve Madden sko!!!!)

(YAY yndlingsbutikken)



(Man skulle simpelthen tage rulletrapper for at komme op til nogle af salene)

(Det jeg købte i Santa Monica)

(Vores hotelværelse)

Når men søndag var vi så på sightseeing hvor vi havde booket en tur, hvor vi kom rundt og så alle ting i Los Angeles/Hollywood. Først stoppede vi på Santa Monica strand der lå 2 min væk fra vores hotel, hvor der også er en Pier hvor der er restauranter, forlystelser osv, ligesom man ser i Jersey Shore. Efter det kørte vi rundt i Beverly Hills hvor vi så nogen af de kendtes huse, eller det er jo så meget sagt, men vi så da deres porte! Haha :-D når man ser det udefra ser husene faktisk ikke overdrevet ud, men når man så googler deres huse, kan man bare se hvor vilde og store de er!! Så vi så Elvis’s hus/port, Paris Hilton’s forældres, Playboy Manison, Adam Sandler, Steven Spielberg og  Michael Jackson’s hvilket var helt urealistisk at se, da det var det hus som han boede i sidst, og døde i, og da man hørte alt omkring hans død, så man ambulancer ude foran hans hus, fans og paparazzi der stod udenfor osv, og det var bare helt underligt at være der, også fordi at jeg var en stor fan af ham. Vi så også Beverly hills skiltet, og kørte forbi det hotel hvor Golden globe blev holdt, og hvor Whitney Houston døde. Så tog vi hen på Rodeo drive, der er kendt fra Pretty Woman, hvor der selvfølgelig var alle de mange dyre butikker, lækre biler osv. Vi så også hotellet der er med i filmen, eller det er faktisk kun fronten af hotellet der er med i filmen, de scener der er optaget på hotelværelset, er et hotelværelse der er lavet i et studie og ikke det rigtige, så ja nu ved i det :-D Ellers så vi hollywood skiltet, Walk of fame, det sted hvor de kendte sætter deres hånd aftryk. Vi var også henne på Farmers market, der er et kendt sted, hvor fx Tyra Banks kommer, hvor man kan få alle mulige forskellige slags mad fra hele verden :) Vi var også på The Grove, hvor der er en masse butikker, Cheesecak factory, en biograf osv, og hvor Mario Lopez optager hans show hver uge, hvor han interviewer de kendte!!! Desværre var vi der ikke på det rigtige tidspunkt :( Vores tur sluttede på Universal Studio’s parkerings plads, vi var ikke derinde, men fik da set den store Universal Studio globus, og butikkerne/restauranter der, og så var den dag ellers gået.

(Santa Monica Pier)

(Adam Sandler's hus)

(Paris Hilton's forældre's)

(Steven Spielberg)

(Playboy Mansion)

(Michael Jackson's)


(Pretty Woman hotellet)

(Lækre biler på Rodeo drive)

(Jennifer Lopez's gamle hus)


(Beverly Hills)


(CBS studiet)


(Den charmerende Mario Lopez)

(The Grove)

(Lækre huse tæt på Hollywood skiltet)

                                                                      (Los Angeles)
                                                                   (Robotter på Walk of Fame)
(De kendtes håndtryk)







(Sød type! hahaha)

(Stjernen der venter på at mit navn kommer på ;-) )



                                                                            (Walk of fame)
                                                              (Walk of fame/Hollywood)
                                                     (Der hvor de kendte kommer og sætter deres håndtryk)


                                                                             (Universal Studio)

                                               (Et lækkert hotel på Santa Monica, desværre ikke vores)
                                                              (De gule hotel var det vi boede på)

Mandag var det jo nytår, og da klokken var 15 herover, var det nytår i Danmark, det var lidt underligt at gå rundt i gaderne og shoppe I Santa Monica, da man vidste at nu var det nytår i Danmark og alle ens venner festede og gav den gas. Jeg fik også skypet med min mor inden det blev nytår, så det var meget dejligt : ) Da vi stod sent op igen (ved tolv, et tiden) var morgenmaden slut på vores hotel, så vi gik hen på Subway (næsten det sammen som Sunset) for at spise sandwich, og da vi stod og bestemte os for hvad vi ville spise, kunne jeg godt fornemme at der var en mand der blev ved med at kigge på mig, tænkte ikke rigtigt mere over det, og så efter 5 minutter hvor han havde stirret på mig, kom han hen og sagde at jeg var rigtig smuk og at jeg havde de flotteste øjne som han havde set, lidt offensivt, men stadig det er fedt at folk er så gode til at give komplimenter og er åbne, selvom det nogen gange godt kan blive for meget! Men ja han reddet lige min dag, og så gik jeg ellers rundt og var glad resten af dagen, haha.
Da det blev aften tog vi hen på en italiensk restaurant i Hollywood, sammen med 3 andre au pair piger og 2 fyrer, hvilket var rigtig hyggeligt :) selvom vi alle sad der og drak vand…. På nytårsaften!!! Haha.. noget vi undrede os over var hvor mange mennesker der bare var ”ligeglade” med nytår, altså jeg havde forventet at Walk of Fame der jo som sagt er i Hollywood, havde været helt overdrevet og folk var oppe og køre, men nææ nej, folk gik bare rundt i jogging tøj, sad og spiste mad på Mcd og burgerking som om det bare var en helt normal dag.
Efter vi havde været på restauranten tog vi hen på et diskotek, hvor man kun skulle være 18 år, og det var bare total fail :-D så lige så snart klokken slog 12 gik vi ud igen, og noget andet vi også undrede os over var at der ikke var noget fyrværkeri!!! Havde tænkt at de herover i USA havde gået helt amok med det, men herover må private mennesker ikke gøre det, så da vi kiggede op i himlen klokken 12 var der intet at se.. Ellers gik vi rundt og kiggede på Walk of fame, og fik noget at drikke på Hooters (uden alkohol selvfølgelig) og så da klokken var 1 tog vi tilbage på hotellet, så det var ikke lige verdens mest vildeste nytår, men stadig hyggeligt!
Tirsdag skulle vi flyve tilbage til San Francisco (Yenny til Utah) men da vi havde nogle timer før vi blev hentet af bussen, tog vi ned på Santa Monica strand. Det var ikke strandvejr, men stadig lidt solskin så vi gik bare rundt. Santa Monica er den strand hvor Baywatch er optaget, så det var meget vildt at gå der og tænke at der var her Pamela Anderson løb i hendes røde bikini!! Haha.. Der var folk på stranden der gik turer og folk der cyklede og løb på rulleskøjter (som man også ser i film) men ellers var der ikke rigtigt så mange da det som sagt ikke er stranvejr/sæson, men så snart det bliver spring break og sommer så er der proppet med mennesker, så der vil jeg helt klart gerne hen igen :-D
Ellers mødtes jeg med en dansk au pair som jeg også var sammen med til nytår, hvor vi spiste frokost og jeg fik shoppet lidt mere :) og så var det tid til at tage tilbage til San Francisco igen.

                                                    (Livredder hytten/huset/whatever som man ser i Baywatch)


                                                                     (Barbie huset i Santa Monica)
                                                                 (Udsigten fra flyvet, fra San Francisco)
                                                                      (Udsigten fra flyvet, over San Francisco)
                                                                      (Lige lidt mere tøj som jeg fik købt)
                                     (Det var der i pakken fra min Tante og Onkel, elsker det!!!)

Onsdag og torsdag stod den på arbejde og så fitness, og jeg er stadig oppe og køre over hvor lækkert det er :) der hvor jeg træner, er sådan et welness/club sted, hvor man også kan spise på cafe eller restaurant, svømme, gå i jacuzzi, spille tennis osv. så det er et rigtig stort sted, og jeg bestemte mig så for at gå i bad efter en lang træning. De har store badekabiner som man går ind i, hvor der er shampoo, balsam, body wash osv som man kan bruge, så efter er der saunaer, boblebade, og så er der et område men spejle hele vejen rundt, hvor der er lys ligesom i sminkeborde, hvor de er inde i væggen (ja det er lidt svært at forklare) og så er der håndklæder, hårtørrer, bodylotion osv. Så ja der er bare et rigtig lækkert sted, hvor jeg kommer til at bruge meget af min tid :)
I går fredag var jeg sammen med Nadja, hvor vi var i Palo Alto hvor hun bor, vi tog hen på Cheesecake factory og spiste middag og så tog vi i biografen igen og så ”This is 40” :) så det var en rigtig hyggelig aften. I dag har jeg bare slappet af herhjemme, taget juelpynt ned og så skal jeg ud og spise med min veninde Ida lidt senere.
Så det var alt fra mig for denne gang! Håber at alle har det godt derhjemme og er kommet godt ind i det nye år.
Kys kys

Ingen kommentarer:

Send en kommentar