mandag den 14. januar 2013

San Francisco!!!

Nu er der endnu gået en uge og tiden går simpelthen så stærkt! Næsten for stærkt, jeg ville virkelig ønske at det her år varer forevigt! Jeg er så glad for at være her, og jeg nyder hvert sekund. Er så glad for min dejlige værtsfamilie og for ALLE de mange oplevelser jeg får, plus alle de søde veninder jeg har fået mig herover. Det kunne simpelthen ikke være bedre og jeg har en masse ting at se frem til! Først og fremmest skal jeg på skiferie, hele 2 gange, og jeg glæder mig SÅÅ meget. Turen går til Lake Tahoe, hvor mange fra Californien tager op for at stå på ski, så først jeg skal afsted med min værtsfamilie, hvor vi tager afsted på torsdag og til søndag/mandag og så skal jeg til Marts med ca. 50 au pair piger, hvor vi skal være afsted i en weekend, så jeg glæder mig rigtig meget! Skal kigge på skitøj i morgen, og har lidt stress da jeg som sagt skal nå at finde det inden torsdag, og det er jo ikke helt billigt! Men har fået en god hjemmeside hvor der er udsalg, hvor jeg har fundet en lyserød jakke (of course!!) og et par hvide bukser, og så må jeg bare krydse fingre for at jeg ikke kommer til at dø af kulde!
En anden ting jeg ser frem til er at min familie kommer herover <3 Min mor, hendes mand, min bror, og mine 2 søster kommer herover i 2 uger, fra d. 23 marts til 6 april og jeg glæder mig SÅÅÅ meget, jeg får helt sommerfugle i maven ved at tænke på det! Tæller næsten dagene ned, og det bliver bare det bedste at se dem igen. Vi har snakket om at tage 1 uge her i californien, hvor vi ser san francisco, den danske by solvang, og så lejer en bil og laver roadtrip ned til Los Angeles/Santa Monica/Hollywood (eller hvad man nu skal kalde det), og så ugen efter er det planen at vi flyver til Florida, hvor Nikolaj boede i et år, hvor vi så skal se der hvor han boede, hans værtsfamilie, og så de ting der nu er værd at se I florida :-D så der er masser af ting at se til!
Og nu om hvad jeg har lavet, sidste weekend gik det med at være sammen med Ida, hvor vi var ude og spise og hygge. Efter det tog jeg hen til min værtsfamilie der var over hos nogen venner, der spillede vi et sang spil, dansede, drank osv, rigtig hyggeligt at være sammen med dem :) om søndagen lå jeg i sengen indtil ved 14 tiden, hvor jeg bare lå og puttede med Uma og Asha, og hvor jeg så skypede med min mor, og efter med min bror, så det gik eftermiddagen med, efter det tog jeg ind til San Francisco, hvor jeg mødtes hurtigt med en veninde, og så ellers gik rundt og kiggede i butikker :-D
Mandag og tirsdag gik tiden med at være i fitness, hvor jeg prøver at komme så tit jeg kan, til trods for at det koster mig 40 kroner pr gang (3-400 om måneden), og at det tager 45 min at komme derhen, så det er ikke lige så let som da jeg var hjemme, hvor det var gratis for mig, og hvor det tog mig højst 2 minutter. Men det er et lækkert sted, så jeg elsker at komme der :)
Ellers har jeg også snakket med lidt derhjemme fra, Simone, Katrine og min mor, og det er altid dejligt at snakke med dem derhjemme fra <3 det hjælper altid på ens humør, og jeg bliver altid i så glad efter, især når man savner dem så meget, og ville ønske at de var sammen med en. Så når man snakker med dem på Viber (app til Iphone hvor man kan ringe gratis) føltes det ikke som om de er så langt væk fra en, når man ”lige” kan ringe dem op og snakke lidt :)
Ellers et lille hverdagsglimt,  hvor mig Uma og Asha sidder i bilen på vej til gymnastik, hvor vi altid sidder og synger højt til diverse sange i radioen. Vi hører så en sang hvor de synger  ”don’t stop the paaaarty” tror vidst den er med pitbull, og så mig og Uma joker lidt og jeg siger ”Uma please don’t stop the party today” og Uma siger ”Nadja I told you not to stop the party” sådan bare for sjov, og så siger vi så til Asha ”Asha please don’t stop the party” og hun havde ikke helt fattet den, da hun var lidt træt, så hun svarer bare lige så uskyldigt og ked af det tilbage ”I don’t stop the party, I just sit here and eat my crackers L” og til mormor der ikke forstår så meget engelsk, så siger hun ”Jeg stopper ikke festen, jeg sidder bare her og spiser min kiks” og der kan jeg simpelthen ikke holde masken, jeg sidder bare og griner i 10 minutter, fordi vi jo kun sagde det for sjov, og så hun blev lidt ked af det fordi hun troede jeg var sur og mente det, haha.
I løbet af ugen har jeg også været i biografen, hvor jeg var sammen med Maria og en ny au pair der hedder Andrea, vi så en film der hedder promised land, med Matt damon, og den var sådan okay, men ikke noget vildt. Men jeg kommer så til biografen ALENE, fordi Maria var sent på den, og jeg så ville skynde mig ind og holde pladser (herover har man ikke et bestemt sæde, men sætter sig bare hvor der er plads) så jeg går rundt der alene og føler mig virkelig som en taber og føler at alle kigger på mig :D da jeg så skal betale for min biograf billet, kan jeg fornemme at de piger der sidder og sælger dem, bliver ved med at stå og stirre på mig, og så udbryder hende den ene ”ej nu har vi kigget så meget på dig, og du er simpelthen så smuk, og ej dit tøj er så flot, og vi elsker dine sko, og hvor har du købt dem osv.” og jeg er bare sådan helt overvældet, og kan ikke rigtigt sige andet end ”tusind tak” og det er virkelig så fedt at man får komplimenter fra random mennesker i Danmark, bare sådan lige, der lige vil sige at du ser godt ud, har flotte øjne, har flot tøj på osv. så det elsker jeg virkelig amerikanerne for at de er så ligetil og åbne, og bare siger hvad de mener :-D Så jeg fik lige min biograf billet til halv pris, og så var jeg ellers glad resten af dagen! Inde i biografen sad jeg bagved to døve mennesker, og de har sådan en lille skærm herover i biograferne, hvor de døve kan sætte en lille skærm fast til sædet foran dem, og så kan de så underteksterne, så de sådan har en fornemmelse af hvad filmen handler om, og det synes jeg er så fedt! Kender nogen døve mennesker i Danmark, og når de tager i biografen kan man ikke få sådan en ting, og de må bare kigge på billederne på skærmen (med mindre filmen selvfølgelig er på engelsk, og der er undertekster på, men til de danske film er der jo ingen), herover er alle film jo på engelsk, så der er ikke undertekster normalt, derfor det er så fedt at de døve så kan få den der skærm :-D
Ellers er ugen gået med at tage ud og spise med min værtsfamilie på Flavour vores stam restaurant, og så kom Ida over en dag hvor jeg skulle arbejde sent, så hun legede med pigerne sammen med mig, inden de skulle i seng, og selvom Uma aldrig havde mødt hende før, gik der ikke mere end 10 minutter før hun sad og krammede ida, sad på hendes skød osv, og det synes jeg er så sødt! Pigerne elsker virkelig alle, og det er så skønt at de også er så åbne og er glade for at møde nye mennesker. Vi sad ved spisebordet i dag og jeg sagde til Anita (min værtsmor) ”Yeah Uma really like Ida” og hvor Uma så svarer  ”No NADIIIIA (Som de kalder mig herover) I don’t like her, I LOVE her” haha det var så sødt, så hun kunne ikke bare lide Ida, hun elskede hende simpelthen!




(Nogen af alle mine produkter jeg har købt herover! har virkelig en svaghed for ting der dufter godt!)

 (Asha der render rundt i mine støvler, der er lige så lange som hendes ben :-D )

(Uma og Asha der elsker at sove i Anita og Kelly's trøjer)

Denne her weekend har virkelig været rigtig skøn, hvor jeg har været sammen med de sødeste piger. Fredag var jeg sammen med Ida, Gaby og Joanna og så en af joanna’s veninder der også er au pair. Så vi tog ud og spiste på Olive Garden, som jeg har snakket om før, der lidt er ligesom cheesecake factory, hvor vi fik rigtig lækker mad, efter det tog vi i biografen for at se Gangster Squad, der er med lækre Ryan Gosling!!!! Årh drømmemand! Filmen var ok lang, og vi tog først derind og så den 22:30, så jeg var lidt træt og tog mig altså lige en morfar på 10 minutter, haha. Det altid dejligt :-D
Lørdag skulle jeg så til San Francisco med Nadja, hvor vi mødtes med 2 andre danske au pair piger, hvilket var rigtig hyggeligt, hvor vi spiste frokost på cheesecake factory, gik lidt rundt og kiggede og butikker (Hvor Nadja fik købt Steve Madden sko!) og hyggede, så efter en lang dag hvor vi gik rundt i San Francisco’s gader, mødtes vi med Amanda, min brasilienske veninde som jeg var sammen med i Los Angeles, og så drak vi ellers lidt hos hende, før vi tog i byen, (18+ club) . Vi kom så hen til clubben hvor der bare var kilometer lang kø (der bestod af mexicanere og små børn” og føler virkelig nogen af dem er virkelig små, jeg føler mig helt voksen i forhold til mange af dem der er derinde, der først og fremmest ikke ser særlig gamle ud, men også opfører sig meget barnligt :-D men på trods af en propfyldt club hvor man nærmest ikke kunne komme frem eller tilbage, så havde vi en rigtig god aften, hvor vi dansede og hyggede os, og tog så hjem klokken 2 (da alle steder her lukker klokken 2) og så var den dag ellers gået.
Søndag (i dag) var jeg igen I San francisco med Nadja hvor vi mødtes hurtigt med 2 af hendes venner, og så fik vi ellers købt lækker morgenmad, hvilket så også var det eneste jeg spiste fra klokken 10 til klokken 19 om aftenen, men vi købte røræg, jordbær, vandmelon og ananas med jordbærd parfait, og så købte vi en stor pandekage, med nutella og banan som vi delte, der bare smagte sååå godt! Så der sad vi i nogle timer, og ellers gik vi bare rundt i San Francisco, hvor der altid er mange sjove mennesker, man siger jo at San Francisco er byen man kommer til for at være sig selv, da det er byen der er kendt for Castro-kvareteret som er stedet for homoseksuelle er, så der er fyldt med alle mulige forskellige typer og der er plads til alle her, så vi så selvfølgelig mange homoseksuelle par som nok er meget normalt at se mange steder, men vi så også mange mennesker der gik rundt uden bukser på? og tænkte at det nok må være for noget velgørenhed, en "uden bukser dag" eller sådan noget, så det var meget sjovt at se folk der gik rundt med skjorter, jakker, sko og sokker og så bare uden bukser :-D haha, og så så vi også nogen unge piger der stod med et skilt hvor der stod "Free hugs" hvor deres veninde stod og filmede dem, og sådan noget synes jeg bare er skønt! og der var der en masse mennesker der fik et smil på læben! Så stoppede vi forbi Mulberry som Nadja er forelsket i (Ved du hader at jeg fortæller om det) men hun har Mulberry tasken til 7.000 kroner!! Troede virkelig det var en joke da hun sagde hvor meget den kostede, jeg tænker bare hvor mange ting jeg kan få for 7.000 kroner, plus hun har pungen til 3.000 og så købte hun sandaler i dag til 2100, som var sååå flotte! Så ja jeg har altså fundet mig en der er værre shopaholic end jeg er! Haha, tænk at det sker :-D Og jeg havde lige sådan et pretty woman moment, hvor da vi kommer ind i Mulberry, der er en lidt snobbet butik, føler jeg at de kigger sådan lidt ”ej hvad laver i herinde agtigt” og altså jeg giver dem ret, vi ligner måske ikke nogen der har råd til sådan noget dyrt noget, da vi er teenage, plus vi kom derind var super trætte, havde ikke været i bad, gik rundt med Vicotoria’s secret poser osv. og imens kommer der herre mange fine par derinde, der rigtig ligner nogen med mange penge og er sådan lidt fine i det, men det ender så med at de alle går uden at købe noget, og det er mig og Nadja der bliver derinde, og så køber sandaler, så det synes jeg var meget sjovt :-D ellers har dagen i dag gået med at slappe af herhjemme, få sovet, spist med min værtsfamilie osv, og så er den uge eller gået <3



(Nadja ude foran Mulberry)

(Det jeg fik købt i denne weekend, der var jo 75 % i Victoria's secret!!! )

(Nadja i Westfield mall i San Francisco)

Næste uge står på STANFORD!!!!  Som jeg glæder mig meget til at starte på, og så skiferie til Tahoe med min værtsfamilie! Så det er rigtig dejligt. Håber alle har det godt derhjemme, tænker meget på jer alle og savner jer! Kys kys 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar