fredag den 28. december 2012

Christmas!! :)

Så er det endnu en gang 100 år siden at jeg har skrevet på bloggen (eller faktisk kun 1 uge og 1 dag) men det føles bare som virkelig lang tid, det må være fordi at jeg oplever så meget hele tiden <3 så det her blog indlæg kommer nok til at blive langt, og til dem der læse det på deres Iphone kommer det til at føltes som om at indlægget er kilometer langt da skærmen er så lille, så man bare kan blive ved med at rulle ned, men ja vi går tilbage til sidste uge om onsdagen hvor jeg var sammen med Ida min finske/svenske veninde, hende der er sjov, haha. Vi var ude og gå en tur, og hold da op hvor var det koldt!! Det føltes som vinter i Danmark, tror det var omkring 3-5 grader, og jeg frøs virkelig. Måske er det fordi at jeg regner rundt i min forårs/sommer jakke, men jeg nægter næsten at købe en vinterjakke når jeg bor i Californien, men kan snart godt mærke på det hele at jeg snart bliver nødt til at købe en.  Så efter vi havde været ude at gå og fået brændt nogle kalorier af, skulle vi da fejre det med at spise alle de kalorier som vi lige havde forbrændt, så vi gik hen og købte noget chokolade og jeg købte nogle M&M’s med pretzels, og hvad jeg kunne se på billedet på pakken, så det ud som om det var ligesom Maltesers, som jeg godt kan lide, så jeg glædede mig HERRE meget til at komme hjem og spise dem, men jeg finder så ud af at det er med saltkringler/saltstænger ting indeni chokoladerne, der smager af ja jeg ved ikke hvad, så det måtte bare lige have været skæbnen :-D haha.  Når men vi brugte så aftenen hjemme hos Ida, hvor vi så filmen Abduction med Taylor Lautner, der er sååååå charmerende og lækker!! Så der blev savlet i 1 ½ time.
Torsdag legede jeg bare med pigerne der som altid er skønne og dejlige _:) jeg skulle arbejde sent den dag, da mine værtsforældre var ude, så da jeg havde lagt pigerne i seng, gik jeg ind på mit værelse og så dagens mand på internettet, og ved ikke hvorfor men jeg fik lige sådan et øjeblik hvor jeg bare savnede ALT ved Danmark, især min familie og venner, men også bare det at være inde på sit eget værelse, i sit eget hus, sove i sin egen seng, det at spise leverpostej rugbrød risengrød boller med pålægschokolade, jule mad osv, det at kunne gå ud med sine venner og drikke og have det sjovt, og ikke skulle føle sig som et lille barn herover fordi man ”kun” er 19, og ikke er 21+ som alle ens andre venner, så ja der var jeg bare lidt nede. Men så kommer Asha så ned til mig, da hun ikke kunne sove, og hun er så sød og dejlig. Så hun lagde sig hen i min seng, hvor vi lå og puttede og nussede og bare hyggede, og det hjalp bare rigtig meget på mit humør, hun er bare så lille og skøn.
Fredag havde pigerne ikke skole, så der var vi bare hjemme hele dagen hvor vi legede. Vi elsker at tage sokker på, og så løbe i gangen og så glide det sidste stykke, så det havde vi meget sjov med :-D efter det kom Melisa min au pair veninde, sammen med hendes 2 piger for at have en playdate, så det brugte vi vores eftermiddag på. Om aftenen da jeg havde fri kørte jeg til Hillsdale mall hvor jeg skulle ses med min søde navnetvilling (Nadja, hvis nogen skulle være i tvivl hihi) så vi gik rundt og kiggede i butikker, og havde det bare rigtigt sjovt (ved faktisk ikke hvorfor) så vi gik rundt og grinte og snakkede dansk, og kunne godt se at folk kiggede lidt sjovt på os, og hun er jo lige så stor Shopaholic som jeg er, så vi fik hurtigt brugt en masse penge, så da vi skyndte os hurtigt på Cheesecake factory, yay!, hvor vi bestilte et bord til 2, og da skulle vi lige vente 50 min på det :( men tiden går jo stærkt når man har det godt, så vi kom hen til vores bord og bestilte mad, og vi havde faktisk bare travlt med at sidde og snakke og grine, så hver gang tjeneren kom hen sad vi og grinte og da vi endelig fik maden, var jeg optaget af alt muligt andet, så fik ikke rigtigt spist så meget, men så tog vi da lige 2 cheesecakes med hjem, med oreo smag og hvid chokolade/hindbær smag, men det fik vi heller ikke rigtigt spist. Men ja vi havde bare en rigtig hyggelig aften, og hun sov herhjemme hos mig. Da vi kom herhjem sov pigerne ikke endnu, så de løb ned for at se Nadja, da jeg havde fortalt dem meget om hende, og de elsker hende allerede, så imens jeg var i bad sad de inde på mit værelse sammen med Nadja, hvor de fortalte hende at de godt kunne lide hendes tøj osv.,  og ja bare sad og snakkede med hende, og det synes jeg er sødt, da de plejer at være lidt generte når de møder nye mennesker.
Lørdag var så dagen hvor vi skulle til Carmel (2 timer syd på, i californien) hvor min værtsfar’s forældre bor, og ja de er bare nogen rigtige søde mennesker, sådan rigtig bedsteforældre typer, hvor bedstefaren godt kan lide sport og sidder med hans sønner og børnebørn og ser american football, og bedstemoren der bare er den der bedstemor’s type der tager sig af børnene, laver mad, er sød og venlig og ja i ved vel nok hvad jeg mener :-D Min værtsfars bror var der også, men hans kone og deres 2 børn (lucas og maja) der også var herhjemme til Thanksgiving og så Anita’s søster, så hele huset var fyldt. Vi var 12 mennesker og 1 hund, så der var ikke stille ret længe af gangen. Men dagene (lørdag-onsdag) gik ellers bare med familie-hygge, afslapning, lege med børnene, tage en tur i akvarium og sådan. Søndag (lille juleaften) var vi henne og se nøddeknækkeren, en ballet jule opvisning, og det var faktisk meget spænende at prøve at komme ind og se det. Og så skypede jeg med min familie, der holdte lille juleaften. Derhjemme har vi fået et nyt smart fjernsyn, så man kan skype igennem det, så da var jeg på storskærm hjemme i vores lille dukkehus i Nakskov, så jeg næsten var sammen med dem :-D haha. Min familie havde købt nogle gaver til mig, så dem sad min mor og søstre og pakkede op foran mig, så jeg kunne se hvad jeg har når jeg kommer hjem, og da jeg skal flytte hjemmefra når jeg kommer hjem igen, havde de købt rød og hvid vins glas, bestik, knive, en toaster/sandwich grill og grydeskeer, så det er meget dejligt at jeg ikke skal tænke på at købe det når jeg kommer hjem.
Jeg fik også set filmen pitch perfect, der er med hende den tykke sjove fra brudepiger (Rebel Wilson), der bliver kaldt Fat amy i denne her film, og det er sååååå sjov, så jeg blev nødt til at se den 2 gange, 2 dage i træk :-D ja så hvis man kan lide brudepiger, er jeg også sikker på at man kan lide den her film! VIRKELIG sjov, hihi.
Juleaften skete der faktisk ikke så meget, herover er det noget specielt for dem, så vi fik bare ”normal” mad, hvor vi fik rigtig lækre rejer, brød, krabbe, salater osv. Og så var det ellers bare med at komme i seng, hvor man stadig er lidt spændt på det med at åbne julegaver! Så tirsdag morgen åbnede vi gaver 7:30, hvor jeg fik en masse gode gaver <3 og jeg havde faktisk ikke regnet med noget, så blev helt overrasket over de fine ting som jeg fik. Jeg fik et swatch ur, Sephora sminke, Britney spears parfume og body lotion, make-up pung, 3 sæt nattøj fra Vicoria’s secret og mange andre gode ting :)  fra min pakke jeg fik fra min familie i danmark fik jeg make-up, Escada parfume og body lotion, penge, et guld hjerte med diamanter til at hænge på juletræet osv, og så åbnede jeg mine julekort fra dem også! Og det skal ikke være en hemmelighed at jeg blev lidt rørt, det var dejligt at læse det, da jeg savner dem rigtig meget, men også bare det at føle sig elsket og vide at folk derhjemme tænker på en, det er en dejlig følelse <3
Børnene fik nogen helt vilde gaver, Asha fik en elektrisk guitar og ipod (hun er 4 år, og nu har hun en ipod og ipad! jeg har ingen af delene, haha :-D) og Maja fik en billet til en af One Direction's koncerter, når de kommer herover til sommer!!!!! Er så misundelig på hende, da jeg er helt vilde med dem, og har prøvet at få billetter til en af deres 31 konceret herover, men der er udsolgt, så hun er bare sååå heldig :-D men ja efter vi havde pakket gaver op, tog vi i kirke til gudstjeneste, hvor der efter det, var kaffe og doughnuts (ja men er vel i USA) og så om aftenen spiste vi god mad, hvor vi fik bearnaise sovs!!! Har fortalt min værtsfamilie hvor meget danskere spiser bearnaise sovs, og i det hele taget bare sovs, og hvor meget jeg elsker det, så det havde de skaffet.  
Onsdag tog vi hjem igen, hvor vi på vejen hjem kørte rundt i Carmel og kørte langs stranden/kysten, og hvor vi kørte forbi et hus som Brad Pitt og Jennifer Aniston engang ejede da de var gift, så ja det synes jeg var meget sjovt :-D vi stoppede også i Santa Cruz, hvor der vrimler med surfer dudes, og hvor filmen jeg så i biografen, Chasing Mavericks er optaget, så det var meget sjovt at være der :) der er også sådan en ”forlystelsespark” nede ved vandet, som der også er i Jersey Shore. Efter vi havde været der og spist frokost, tog vi hjem til Montara, og der gik ikke mere end 1 time, så var huset fyldt igen! Så kom 2 af deres vennepar forbi, med 4 børn og 2 hunde, så nu var vi 8 voksne, 6 børn og 3 hunde, så der var gang i den :-D meget hyggelig med mennesker omkring en hele tiden <3
(Pigerne der matcher i deres Hallo Kitty bluser)

(Mit værelse da hurtigt blev rodet til da Nadja kom, og Poppy der chiller :-D )

(Mine julegaver, og lidt fra min shopping tur)


(Det danske guld julehjerte som jeg gav til min værtsforældre i gave)


(Santa Cruz og regnbue)


(Santa Cruz)


(Uma og Asha der vil kysse søhesten)


(Man tænker hvad er det?? men det er altså en søhest :-D)


(Bebse søhest, så cute)


(Hej haj, hihi jeg er sjov)




(Små baby vandmænd, der er så søøde :-D)


(Vandmænd der ser OK farlige ud)




(Familie/pige hygge på sofaen)


(Nøddeknækkeren)


(Udsigten fra deres hus i Carmel, så smukt! )


(Regnbue igen)


(Carmel strand)


(Udsigt fra Akvarium, det var hvad jeg lavede imens alle derhjemme i Danmark holdte jul)


(Efter pakkerne var pakket op)




(det smukke juletræ)


I dag har jeg bare arbejdet hele dagen, da pigerne ikke har skole/børnehave og mine værtsforældre har været ude og spise, så der er ikke sket det vilde. Men har fået en god nyhed, da min veninde Yenny fortalte mig at hun alligevel godt kunne tage med til Los Angeles!!!! Det har i 2 uger været usikkert, da hun er i rematch, og ikke vidste om hun kunne tage med eller ej, så var lidt indstillet på at jeg skulle tage til Los Angeles alene og gå rundt og chille med mig selv og sove på vores dyre hotelværelse til 3 personer (1800 pr. nat), eller det lyder nok lidt overdrevet, for har fundet nogen au pair piger der også skal holde nytår i los angeles og som jeg kan være sammen med i de 4 dage, men det er bare lidt anderledes når man rejser rundt alene. Men regner at holde nytår med en dansk pige og hendes veninder, og så sammen med min veninde Yenny, så det bliver meget hyggeligt <3 Nu må vi se hvordan dagene i L.A bliver, har ikke planlagt noget som helst, hvilket jeg ellers ALTID plejer! Men er sikker på at de nok  skal blive vilde og fantastiske. Så nu vil jeg gå i seng, og arbejde i morgen indtil klokken 17, hvor jeg så skal til hen til lufthavnen og så går turen til Los Angeles/Santa Monica!!!!!!!!!!!! Så der skal jeg være fra fredag til tirsdag og jeg glæder mig helt vildt meget!
Håber alle har haft en god jul, og får en fantastisk nytårsaften!!
Kys kys


Ingen kommentarer:

Send en kommentar