onsdag den 19. december 2012

Stanford baby

Nu er det tirsdag, og der er simpelthen gået alt for lang tid siden sidst jeg bloggede, plejer at skrive et lindlæg hver søndag, men har haft så meget at se til på det seneste, så det blev lidt rykket et par dage <3 men nu er det bare sådan at jeg ikke rigtigt kan huske alt det jeg har lavet i de mindste detaljer, så nu gør jeg det så godt som jeg nu kan, haha :-D

Sidste tirsdag var Maria og jeg henne og kigge på endnu et collge, denne gang var det et college der hed Cañada college, men da bare 1 helt normalt engelsk fag kostede 7000 kroner, takkede vi pænt nej tak ;-) så nu er det blevet besluttet at vi skal gå på College of San Mateo (et sted hvor de også uddanner branmænd ;-) ) så der har vi meldt os til i dag, hvor jeg her til aften har fået en mail om at jeg er godkendt, så det er nu meget dejligt, så skal vi imorgen melde os ind på det engelsk kursus som vi gerne vil tage. Glæder mig helt vildt meget til næste år til januar, hvor jeg både skal starte på STAAANFOOORD og så på College of san mateo, håber virkelig at jeg får nogle gode oplevelser, får mødt en masse nye mennesker, samt blive lidt klogere ;-)

Men lidt om hvad jeg har lavet den sidste uge. Sidste tirsdag var jeg i fitness centeret, hvor jeg endnu engang har været lidt stalker agtigt, som jeg nu engang er når jeg ser piger der har flotte kroppe (er ikke lebbe bare rolig ;-) ) men tænker sådan, okay hvis det er sådan de træner for at se så godt ud, så må det satme også virke for mig :-D så jeg satte mig op på spinnings cyklen, og sad der i ca. 45 minutter. Ved faktisk ikke om de har spinningshold her i centeret,  (centeret er så stort, så jeg ikke kan finde rundt) men de har så de her cykler, hvor man i stedet for at være på et hold med mange mennesker, kan man have sig egen spinningstime, så er der en stor skærm ved cyklerne, og så vælger man hvor langt man vil kører, hvor hårdt det skal være osv, og så er der en instruktør der fortæller i videoen, hvordan man skal gøre, og så kan man holde øje med om man er i det rigtige tempo osv, rigtig god ide! Kom til at savne min veninde Line, som jeg altid spinnede med derhjemme. Vi begge to elsker at snakke, så vi har tit fået at vide i løbet af spinningstimerne at vi skulle være stille, så det var lidt trist ikke at have en at snakke med imens, for så går tiden nemlig lidt hurtigere ;-)

Onsdag havde Asha playdate med Poppy, så de legede rundt sammen og så sad jeg og snakkede lidt med Ida, der er poppy's au pair og min veninde :) ellers skete der ikke så meget spændende den dag. Men Asha hun er simpelthen så dejlig, så hører vi One Direction (YAY) i radioen, hvor de synger "You don't know you're beautiful", hvor Asha så siger "ja vi ved altså godt at vi er smukke" hahaha, synes det var så sjovt :-D hun er bare så skøn.

Torsdag var jeg sammen med Ida og hendes veninde Gabriela, der kommer fra Sverige og som også er au pair. Vi tog hen i Stanford centeret, hvor de har alle mulige lækre butikker. Så der gik vi bare rundt og kiggede i butikker, tog på Jamba Juice og fik smoothies og ellers bare havde en hyggelig aften, jeg fik købt mig et par nye lækre vinterstøvler fra Guess, jeg købte den i en butik-kæde der hedder Ross, der er en butik der får tøj, sko, jakker, undertøj, legetøj, køkken udstyr osv fra butikkerne, som de ikke når at få solgt :) så mine vinterstøvler kostede rigtigt 100 dollars (ca 600 kroner) men var sat ned til 25 dollars (150 kroner) bare fordi at de ikke blev solgt i de butikker som de først kom til, og så er jeg altså ligeglad om de er fra efterårs kollektionen eller hvornår de er fra, de er flotte og jeg har sparet penge! BUM :-D

Fredag morgen var jeg i Hillsdale mall med Asha, vi skulle ordne nogle småting, så vi tog derhen og gik rundt i butikkerne, spiste frokost osv :) og så er der en julebutik herover hvor man kan sende et brev til julemanden, og så skrev jeg brevene til julemanden, først et fra mig, hvor jeg skrev, at jeg ønskede at min familie er sunde og raske og at jeg er lykkelig, så spørger jeg Asha hvad jeg skal skrive så siger hun "Dear Santa. I love you SO much. please bring us a lot of christmas presents" haha, det var så sødt, og så skrev hun Asha, 4 år :-D
Da jeg havde fået fri tog jeg lidt sol, og så ellers hen til Ida hvor vi gjorde og klar til at tage ud og spise. Vi tog hen på en restaurant der hedder Sam's Chowder house, der er en kendt restaurant herover i området, hvor mig og Ida kommer der i fest kjoler, har ordnet håret, har make-up på og hele svineriet, så siger vi så at vi har bestilt bord til 4, men at vi vil vente på vores 2 venner der kommer lige om lidt. Dem vi ventede på var 2 veninder (Gabriela og Joanna) men vi tænkte at tjeneren nok tænkte at vi ventede på vores dates, da det nu var fredag aften, og vi kommer der sammen, dullet op :) så først venter vi 10 minutter, og tjeneren kommer hen og spørger om vi vil have noget at drikke, og vi siger ja, bare vand, så der kommer 4 vand glas, så går der endnu 10 minutter, og tjeneren spørger om vi vil bestille eller vente på vores venner, og vi vælger så at bestille en forret. 25 minutter efter er der stadig ikke dukket nogen piger op, og vi er blevet færdige med vores forret. Vi synes virkelig det er pinligt at sidde der og spise, når vi stadig mangler 2. Vores veninder ringer så os op og siger at de holder på motorvejen 40 minutter væk fra os, og der er ingen biler der rykker sig. Så da tjeneren kommer hen igen, siger vi at vi bare gerne vil have regningen og løber nærmest bare ud! Vi kan næsten regne os ud til hvad tjerneren har tænkt, at vi rigtigt blev brændt af at vores dates eller sådan noget. Men så tog vi hjem til Ida og drak lidt, og hyggede, og så kom pigerne langt om længe til hendes hus, og så tog vi videre hen til en bar, hvor vi mødtes med nogen af Ida's venner, der er fra mexico, og Ida hun er virkelig en sjov type. Griner hele tiden når jeg er sammen med hende!! Hun kan lave de sjoveste ansigter, og så tager hun altid pis på sig selv og andre :-D hun kom med så mange sjove jokes om mexicanere, fx hvad man kalder en mexicaner der får stjålet sin bil? "Carlos" haha, og det var sjovt fordi at en af mexicanerne nemlig hed Carlos. Når men fyrerne er jo mega offensive herover, så en af dem, faldt jo selvfølgelig for den danske søde blondine (undertegnede), hvor han gav mig en rose, spurgte om han måtte få kys på kinden, skulle vise 1000 billeder af sin familie og hele sit liv, ville holde mig i hånden osv, og jeg tænker bare NEJ TAK, vi har kendt hinanden i 2 minutter, rolig nu tyr :-D haha.. Men vi piger havde en rigtig hyggelig aften.

Næste morgen da vi er stået op, tager vi ud og spiser morgenmad og så tog vi til San Francisco, hvor den stod på lidt juleshopping, og det var vi åbenbart ikke de eneste der ville lige præcis den dag, for hold da op, hvor var der mange mennesker, man kunne næsten ikke komme rundt, så da vi var færdige med at gå rundt i butikker, tog vi i biografen, klokken 4 om eftermiddagen, virkelig underligt tidspunkt, hvor vi tog ind og så en film der hedder Silver Linings playbook, med hende fra Hungergame og Bradley cooper, ham den lækre fra tømmermænd i vegas. Ved ikke om den kommer til Danmark, men hvis den gør, kan den helt klart godt anbefales ;-) altså den er VIIIRKELIG sjov, ihvertfald ifølge min mening, den handler om at de begge er lidt halvtosset og psykisk syge, og den er bare virkelig sjov og god, sad bare og grinte hele tiden!
Efter det tog vi hjem og sov hos Ida, hvor vi bare så lidt film og hyggede <3


                                        
                                                                 (Sam's chowder house)

(Asha's flotte hår som jeg lavede på hende, som vi grinte SÅ meget over, virkelig sjovt :-D)

(Mine nye guess vinterstøvler, elsker dem! )

(Mine 10 julekort, og julegaver der er blevet sendt hjem til Danmark)

Søndag tilbragte jeg sammen med min søde danske veninde Nadja, hvor vi var i Palo Alto hvor hun bor. Der tog vi hen og kiggede på Steve Jobs hus, der bare er totalt normalt og ligger på en vilavej ude til vejen, altså synes det er mega fedt at hans "berømmelse" ikke steg ham til hovedet og han bare levede et stille og roligt liv, uden alt for meget luksus, men alligevel, hvis man har millioner milliader, havde jeg godt nok købt mig et lækkert stort luksus hus :-D så det var ikke den vildeste oplevelse, men meget fedt at komme hen og se hans hus! Så har man da set det. Efter det tog vi på "rundtur" på Stanford, hvor vi gik rundt på hele skolen, eller det vil sige at man skal køre for at komme rundt til de forskellige steder. Først tog vi Stanford's hovedbygninger, hvor jeg så det klasseværelse som jeg skal tage fag i, så så vi Stanford kirken, deres Stanford shop, hvor jeg købte mig en Stanford bluse, så jeg rigtigt kan være nørd når jeg skal til at gå her :-D haha.. Efter det kørte vi hen til deres sport afdeling, hvor de har tennis baner, atlektik bane, basket hal, svømmebaner deres KÆMPE football stadium osv. Vi gik rundt og kiggede og så at en vagt stod udenfor indhegningen hvor deres football team trænede (50-60 fyrer), er jo pisse nysgerrig, så spurgte ham hvad der skete derinde, og han sagde at de bare trænede og sådan, men alligevel var der folk oppe i sådan nogle små tårne der optog dem !? når men vi snakkede lidt med ham, og vi fortalte at vi var fra Danmark og at vi snart skulle gå her osv, og det viser sig så at hans bedsteforældre kom fra Danmark, så han hedder Rasmussen til efternavn. Jeg tænker bare hvad er chancen! Når men vi går videre, og kan se en lille åbning til drengenes træning og tager så et billede af dem (lidt stalker agtigt er man vel) så kommer der en ny vagt hen til mig og siger at det altså ikke er lovligt, at det kan være forstyrrende, og at grunden til det er, er fordi at vi kunne udspionere dem, og være "spioner" fra andre hold, så jeg gemmer pænt mit kamera væk :-D Stanford's amerikanske fodbold hold er lige blevet nummer 1 af alle college hold fra hele landet, så det var meget fedt at se dem træne osv, føler næsten at de er "kendte" haha. Efter at gå rundt der, tog vi hen til Stanford mall (ja de har endda deres eget storcenter) hvor vi shoppede lidt, og tog hen på California Pizza kitchen. Nadja og jeg havde ikke rigtigt lyst sådan rigtig aftensmad, så vi bestilte en dessert og spiste den på restauranten, og bestilte så 2 salater til at tage med hjem! haha.. Kunne godt fornemme på tjeneren at hun synes det var lidt underligt :-D Så vi tog hjem til Nadja efter og så film og spiste vores salater, og lå ellers bare og snakkede og hyggede.

Mandag skete der ikke så meget andet end at jeg Skypede med Nadja i 2 timer! vi kan ikke rigtigt ses i hverdagen da det tager 45 minutter at komme hen til hende, vi ses altid i weekerne, men da ikke kunne ses på den ene måde, blev det lige til skype, da er bedre end ingenting :-D og Nadja er sådan en dejlig pige, er rigtig glad for at have lært hende at kende, og ved at jeg har hende når jeg kommer tilbage til Danmark, når mit år herover er slut, vi snakker allerede om at ja når så vi begge to er hjemme igen, skal vi flytte sammen til københavn og så bare feste og give den gas, haha :-D på det seneste har jeg ikke fået skypet så meget med mine venner og familie derhjemme, hvilket jeg synes er ærgeligt da jeg savner dem rigtig meget, det er bare tidsforskellen der er så irriterende, når jeg om aftenen er på, er det tidligt morgen i Danmark, og når de er på om aftenen, er det morgen her og der skal jeg arbejde og passe pigerne, så det er lige med at finde et tidspunkt der passer alle.

I dag har jeg været med min værtsfamilie og deres venner ude og spise. Vi tog på Benihana, der er en kendt restaurant-kæde herover, har fortalt om den her på bloggen før, da vi tog derhen på min 19 års fødselsdag  <3 det er den restaurant hvor tjeneren står ved midten af bordet, og står så og laver al maden imens man sidder og kigger på, det er en rigtig lækker restaurant og elsker at komme der :) Jeg har også fået 2 pakker fra Danmark, og det er virkelig lykken! Der bliver jeg en lille pige igen og har ingen tålmodighed, vil bare åbne pakkerne og kortene NU! Jeg har fået 9 julekort, 9 julegaver (5 til mig, og 2 hver til pigerne) 2 kjoler og så 1 ton slik! Virkelig dejligt at få pakke derhjemme fra, man føler sig helt elsket, og det er bare hyggeligt at få pakker :) Mangler stadig at få 1 pakke som min onkel og tante sender til mig, så det glæder jeg mig til!

(Steve Jobs hus i Palo Alto)

(STANFORD)

(Stanford og Nadja)

(Stanford)

(Stanford kirken, virkelig smuk! )

(Stanford kirken)

(Mit spion billede af Stanford's american football team)

(Det jeg fik købt i Stanford centeret, kunne godt ligne noget en fyr havde købt, da det er skjorter og så Stanfor blusen haha)

(Pakker fra Danmark, inden de åbnes)

(Da pakkerne var åbnet)

Nu er klokken ved at være mange herover og jeg skal til at i seng! Denne her uge står den på pigernes danseopvisning, en lang arbejdsdag, hygge med Nadja og så skal jeg på juleferie med min værtsfamilie, så jeg får masser at se til <3 håber alle har det godt derhjemme..

Kys kys Naddie. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar