mandag den 12. november 2012

Zoo, valg og San Francisco!

Endnu en dejlig uge er gået herover i Californien, og tiden går simpelthen så stærkt når man har det godt!! Mange har spurgt om hvordan vejret er herover, og det er helt vildt forskelligt hvordan vejret er, men det er en blanding af sommer og forår/efterår. De første par dage i denne her uge havde vi 25-26 grader hvilket var rigtig skønt, men de næste dage var det regnvejr, koldt og ca. 15 grader, det kommer også meget an på hvor man er i mit område, jeg bor ved bjergene, så nogle dage kan det være koldt her og tåget (Som San Francisco/Bay området jo er kendt for) men hvis man så kører over på den anden side af bjergene (Fx der hvor mine værtsforældre arbejder og hvor vores fitness center er) så kan det være solskin og 25 grader, så det skifter hele tiden, men det bliver aldrig rigtig vinter koldt og sne her.
Mandag var det ellers meningen at jeg skulle have været i fitness efter arbejde, men blev lidt halvsyg i løbet af aftenen, så jeg valgte at blive hjemme, og kan man bruge sin aften bedre end at ligge og læse sladder blade og se fristet og amalie’s verden på computer? NEJ. Så det var hvad jeg brugte min mandag aften på :-D


Tirsdag var vejret rigtig dejligt, så der tog mig og Asha i San Francisco Zoo, hvor familien har et medlemskort. Vi var der i nogle timer, hvor vi gik rundt og så på alle de spændende dyr, og ellers var det hjem igen og hente Uma på hendes skole osv. Tirsdag var det så også valgdag, og tror alle jeg kender blev glad for at Obama vandt!! Så godt. Jeg var ude og spise med Ivonne og Jessica på en mexicansk restaurant i Pacifica, en by der ligger 10-15 min væk fra hvor vi bor, så der sad vi og fulgte med i valget, og OMG hvor er fyrerne offensive herover, så sidder der 3 semi-fyrer, 2-3 borde væk fra os, og sidder og vinker til os og ligner nogle idioter, og vi kigger bare bagud og tror at de vinker til nogen der står bag ved os eller sådan noget, efter 5 minutters vinken og kiggeri, kommer en af dem hen og spørger om vi ikke vil sidde med dem over ved deres bord, og sidde og hygge der, jeg siger bare ”nej tak, vi skal hjem nu” :-D haha.. nu havde vi piger det jo lige så hyggeligt! Og så havde det også været noget helt andet hvis de så søde ud.
Onsdag var jeg i fitness, og har fundet en rigtig god ”teknik” til at få mig selv til at træne mere :-D Når jeg står på alle maskinerne (løbebånd, stepmaskine osv.) så har de alle de GODE kanaler på de små tv-skærmene der sidder fast på maskiner, og så står der jeg bare der og ser fjernsyn (real hollywood wifes of beverly hills, keeping up with the kardashians osv) og så er det slet ikke så kedeligt mere, hjemme i danmark stod jeg kun i 10 minutter fordi det blev for kedeligt, men her går jeg ikke af maskinerne før programmet er over, så nu står jeg 40-45 min… (Jaaaaaa ved godt at det er høj niveau det her, er også stolt af mig selv at jeg har fundet på det, hahahaha, når nok om det)
Torsdag var jeg ude og spise med min værtsfamilie, vi tager i gennemsnit ud og spiser 1 gang om ugen, og da de kun har taget mig med ud på Flavour (vores stam-restaurant i vores by) synes de at det var på tide at jeg kom hen og prøvede noget andet, så vi tog hen på en restaurant der hed Pasta moon, og de havde virkelig god mad og virkelig en fed indretning, sådan med lidt dæmpet lys, masser af stearin lys, pynteting osv.
Fredag var jeg sammen med min ”au pair gruppe” vi er 7 piger og så 2 drenge, så der ville vi på bar og hygge os, men kunne dem af os der er under 21 år komme ind, NÆÆÆ. Så vi blev afvist i døren, da alle skulle vise ID :-D hvor pinligt er det ikke lige… Når så vi tog hen på en restaurant/bar, hvor Gerard Butler for et par uger siden har været henne og spise!!! Meget fedt! Så der sad vi og hyggede og de andre havde øl-smagning, ikke lige noget for mig ;-)
 

(Zoo)


(Zoo)


(Zoo)


(Zoo)


Lørdag stod den på Stanford game!!!!!!!!!!!!!! Og hvor var det vildt og fedt at komme ind og se amerikansk fodbold på deres stadium. Der er plads til 45.000 mennesker, men da der ikke var 100 % fyldt op, var vi nok 40.000, men stadig vildt mange!!! Jeg fik lige forklaret reglerne kort af Kelly (min værtsfar) og så gik 3 ½ times kamp i gang :-D og det er ligesom man ser i film, med cheerleaders, orkester (som set i american pie, band camp) folk der filmer kampen til fjernsynet osv! rigtig fed oplevelse, og efter det kørte vi rundt og så nogle af de campus der er på Stanford, hvor de college/universitets studerende bor og har timer. Og jeg skal helt klart gå her til næste år! Kan slet ikke vente, det bliver det fedeste at gå på Stanford og synes virkelig det er så fedt! For de amerikanske unge der går her i alle 4 år, er det svært at komme på ind, plus det også er dyrt (ca. 300.000 pr. år). Og så synes jeg også at det er SÅ fedt at dem der har opfundet Google, Gap, eBay, Yahoo!, Nike, Netflix osv., er elever der har gået på Stanford, så det er ikke helt dårligt at sige at man har gået på den skole! Stanford er så stort så man ikke fatter det, altså man skal køre rundt på skolen for at komme rundt, de har et kæmpe stadium, basketball hal, baseball bane, tennis baner, pools, shoppingcenter osv osv! Så tror ikke det bliver let at finde rundt de første par gange jeg skal have timer der :-D Efter vi havde været på Stanford, tog jeg med Jessica til San Francisco hvor vi skulle sætte Ivonne af, der skal til Miami beach i en uge, så snyd! Er SÅ misundelig. Efter det tog vi hen på et coldstone sted, og så var den lørdag ellers gået.
I dag søndag har jeg skypet lidt med min familie og venner, hvilket altid er dejligt! Og så har jeg været i San Francisco med Jessica, Maria og Gabriela, først var vi i Chinatown, hvilket ikke var verdens fedeste oplevelse, bare butikker og så en masse kinesere, men så kan man sige at man har været der :-D og så er det også verdens største ”china-town” uden for Asien, så så har man oplevet det, bum bum!
Efter det tog vi på Chessecake factory, der altid er en oplevelse, jeg elsker jo simpelthen det sted, i dag skulle vi så vente 40 minutter på at få et bord, så imens gik mig og jessica ned på Union Square for at mdøes med hendes to tyske drenge venner der også bor her, bare i San Francisco, rigtige flinke fyrer, den ene studerer til arkitekt, den anden noget business og de spiller begge fodbold her, så de kan vælge at blive her i alle 4 år for at gøre deres uddannelse færdig :) meget cool, og mig der synes at bare 1 år er meget!
Og mig og Maria har det simpelthen så sjovt sammen, enten griner vi fordi jeg er blondine dum og så fyrer nogle jokes af, ellers så er det fordi vi misforstår hinanden :-D jeg griner bare ved at tænke på vores misforståelser, fx snakkede vi om at der var mange døde vaskebjørne på motorvejene, og imens vi snakkede om det fortalte jeg en historie om en død nøgen mand der lige er blevet fundet her i mit område, og så siger hun "ej ja jeg så det godt på vejen, det lå bare der og var dødt og stak poterne op i vejret" og jeg er bare sådan "jeg snakker om en død nøgen mand!?!?!?!, har du set ham på motorvejen?" og hun troede at jeg stadig snakkede om vaskebjørnene, så det var bare RIGTIG sjovt, og ja man skulle nok ha' været der :-D og så i dag skulle jeg hurtigt skrive en besked til hende, og i stedet for at skrive "Now" lavede min autocorrect det om til "Mor" så det synes vi var meget sjovt, at jeg havde kaldt hende mor på dansk... Når men nok om mig og Maria's interne humor.
Efter vi havde spist, gik vi lidt rundt på Union Square, der har fået sat et kæmpe juletræ op, og en skøjtebane, så den skal vi hen og prøve næste gang vi kommer til San Francisco! Vi var også i Westfield shopping-center som jeg altid tager i når jeg er i storbyen. Centeret er rigtig flot bygget, og så har den alle de gode butikker (Abercrombie & Fitch, Hollister, Victoria’s secret, The body shop, Topshop osv).


(Min billet til kampen)


(Pools hvor svømmerne træner)


(Stanford Stadium)


                                        (Stanford's område, hvor cheerleaderne, de studerende osv. sad)

(Modstandernes område, hvis farve er orange)


(Spillerne fra begge hold, blev helt chokeret over hvor mange der er, da der kun er 11 fra hvert hold på banen af gangen!! Min værtsfar fortalte at de er ca 50-60 fyrer på hvert hold! )


(Union Square, juletræet)


(En del af den ene af de mange Victoria's secret butikker der er i San Francisco)



(Cable cars/sporvogne som San Francisco er kendt for)


(De stejle gader som San Francisco er kendt for)


(Chinatown indgangen)


(Random butik, men en masse vilde ting)




(Macy's på Union Square, hvor Cheesecake factory ligger på den øverste etage, ude-terassen kan ses øverst oppe)


(Jessica's venner)


(Union Square og skøjte banen)

(Den eneste ting jeg fik købt i dag, en Abercrombie & fitch top)


Nu ligger jeg bare i sengen, her i californien, med både en dyne, tæppe og en varme-lampe, og jeg fryser stadig! Et eller andet må være galt med mig :-D
Næste uge står den først og fremmest på en masse arbejde, det ugentlige møde min au pair gruppe vil prøve at holde hver torsdag, en tur til frisøren (hvis jeg får tid), fitness, mødes med 5-6 danske au pair piger i San Francisco og au pair møde i et shopping center med min area director, så jeg har jeg masse ting at se til, må nok hellere til at sove nu!
Kys kys.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar