mandag den 19. november 2012

Ny roommate!!

Titlen på indlægget vil jeg senere komme ind på, men først skal i høre om min uge.
De første par dage i denne uge, har jeg ikke lavet det vilde da det har været koldt og regnvejr, og jeg har været forkølet og sådan, så har bare hygget mig herhjemme efter jeg har haft fri, så i stedet kan i høre om mine små hverdags-glimt, eller hvad man nu kalder det. Asha, Uma og jeg har hygget os rigtig meget, den ene dag klædte de sig ud som prinsesser/dansere og lavet show for mig, de er simpelthen så søde! Jeg elsker at bruge min tid sammen med dem, så det var rigtig hyggeligt.
Og Asha er virkelig så sjov! Hun er simpelthen så dejlig, så sidder vi i bilen og hører pludselig en af Justin Bieber’s sange, og så siger jeg, ”kan du lide hans sang?” og så siger hun ”ja jeg kan godt lide hans sang, men Justin Bieber kan ikke lide nogle sange her i verden” og jeg er bare sådan Hvad? Hvor ved du det fra :-D og så siger hun ”jamen det var fordi jeg var sammen med ham i går, jeg hentede ham fra San Diego lufthavn” Og så spørger jeg ”hvordan kom du derhen”, jamen hun havde bare taget sin bil og kørt hen til lufthavnen! Ej men hun er simpelthen så sjov, tænker bare hvor kommer det lige fra?! HAHAHA… Da jeg fortalte familien om episoden, sad vi alle og grinede i 10 minutter, hun er virkelig SÅ sjov!
Her i familien har de en ting de gør en gang i mellem ved spisebordet, hvor alle skal fortælle deres bedste del af dagen, fx ”My favorite part of the day was when i went to the playground” og så skal man sige hvad man er taknemmelig for, fx ”i’m thankful for my hostfamily” og så skal man vælge en person der skal være den næste til at sige det, og jeg synes virkelig det er en god ting at lære pigerne! Vil helt klart tage det med mig, og når jeg en dag selv får børn, så gøre det med mine egne børn! Så den ene dag skulle jeg arbejde lidt senere da mine værtsforældre var på arbejde, så Uma, Asha og jeg sad ved spisebordet og jeg spurgte hvad Uma var taknemmelig for, og så sagde hun ”i’m thankful to have you as my nanny” og jeg blev simpelthen så glad da hun sagde det, synes det var så sødt! Så ja det var lige nogle af mine hverdags-glimt/øjeblikke med pigerne <3


                                                        (Uma og Asha der laver show)

(En af pigernes yndslingsting at lave, male i hello kitty malebøger)

Onsdag var vi på en dansk restaurant, der ligger ca. 40 min væk fra vi hvor, lidt gammeldags men rigtig hyggelig 80+ restaurant :-D haha. Tjeneren var dansker, og han kunne høre på min accent at jeg også var dansker, så det var meget sjovt at snakke lidt med ham, men han var nok 60-70 år, og havde nok været her i så mange år, at han har ”glemt” at snakke dansk, så det var lidt svært at forstå.
Havde set at man kunne få æbleskiver, så det ville jeg rigtig gerne have at min familie prøvede, men de havde desværre det kun om søndagen til morgenmad??? Så jeg tog en bøf med dejlig bearnaise sovs, som jeg for første gang har fået herover, og det smagte faktisk rigtig dansk! Og så med kartoffelmos og gulerødder!
 
(Min mad på den danske restaurant)

Torsdag var jeg til vores ugentlige au pair møde, hvor vi tog hen og fik fro-yo (SURPRISE :-D)! haha. Der sad vi bare og hyggede og snakkede i et par timer. Jeg fulgtes med min tyske veninde Jessica, og som jeg fortalte i det sidste indlæg, så har jeg det rigtig sjovt med mine veninder over misforståelser, så efter vi har spist fro-yo går vi hen til supermarkedet (der har åbent 24/7) da hun skulle købe noget shampoo og en vaske svamp til at vaske sin krop med, og ved ikke hvorfor, men jeg troede at hun snakkede om sådan en fnugruller, så jeg siger ”ja sådan en har jeg også lige købt, sådan en lille en jeg har i min taske, og så når jeg har brug for den når jeg er ude i byen, tager jeg den bare op og bruger den på mine bukser” og hun er bare sådan HVAD? Hvorfor har du en vaske svamp i din taske og hvorfor bruger du den på dine bukser, og ja det var bare SÅ sjovt, da vi havde misforstået hinanden og snakkede og to forskellige ting! HAHAH… Man skulle nok ha’ været der, men vil stadig lige dele det med jer! og da jeg så var på vej hjem og kørte ned af vores vej, var det fuldstændig mørkt og jeg var bare i min egen lille verden med høj musik i bilen, og lige pludselig dukker der bare en mand op på vejen, og jeg får verdens største chok! Så står han bare der helt vildt skummel og vinker til mig! Så tænker at jeg bare skal ind i huset, og da jeg kører op ad vores indkørsel og åbner døren, kan jeg hører at han kommer hen imod vores hus og at han siger noget til mig, og det i det øjeblik går jeg bare fulstændig i PANIK! Jeg springer bare ud af bilen, og når ikke at få taget min pung, mobil, madvarer osv. med ind i huset, jeg skulle bare ind og det var nu!! :-D Kan bare lige se for mig at jeg står og tager alle tingene på bagsædet, og så han bare kommer bagfra og ja jeg ved ikke hvad, jeg er bare god til at køre mig selv op! Så går op til min værtsmor og spørger om hun ikke vil komme med mig ud, så jeg kan få mine ting. Så jeg løber bare ud i bare tæer og får fat i mine ting, imens min værtsmor står og holder døren ind til huset, heldigvis var han væk, men var stadigvæk i chok, altså man kan jo aldrig vide hvem det er! Det har sikkert været en af deres naboer, der er fredelige, men altså, man bliver bange :-D Og han gik bare rundt der i mørket alene, uden noget lommelygte, hund eller noget. Så ja det blev jeg godt nok forstrækket!
Fredag var jeg så på posthuset, da min mor havde sendt mig en pakke, og jeg har simpelthen verdens dårligeste tålmodighed når det kommer til sådan noget, altså jeg er typen der skraber ALLE felter i en juleskrabekalender d. 1 december, i stedet for at tage 1 felt hver dag, har virkelig dårlig tålmodighed mht. sådan noget, og bliver helt et lille barn igen når jeg er spændt, så jeg var da på posthoset, mandag.. tirsdag… onsdag.. torsdag og ja så da også fredag, og ENDELIG kom den! Altså der blev mit liv bare perfekt, min mor havde sendt en pakke derhjemme fra på 3 kg, og kunne ikke engang vente med at åbne den til vi kørte den ene kilometer hjem, jeg åbnede den i bilen. I pakken var der en gave for Uma og Asha (hello kitty malebøger) gaver til mig (2 par øreringe og et sjal/tunika) og så noget af mit tøj derhjemme fra, mit GHD glattejern osv. så det var altså bare lykken! Haha..
(Pakken fra min mor)

Fredag aften blev brugt med Kelly (min værtsfar) og pigerne hvor vi tog ud og spiste, hyggede, og efter det tog Jessica og jeg hen og hentede Ivonne i San Francisco lufthavn, da hun havde været i Miami i 1 uge, og vi var jo slet ikke misundelige!! Det var helt underligt at komme til lufthavnen igen, og tænkte at for bare under 2 måneder siden, stod jeg der og skulle møde min værtsfamilie og begynde mit liv i USA!
Lørdag skulle jeg være sammen med Anna, så jeg hentede hende på tog stationen og så tog vi hen til et nyt storcenter, der som alle andre har alle de gode butikker, Forever 21, Abercrombie & Fitch, Hollister, Victoria’s secret osv. så der var vi og hyggede i nogle timer og efter det kørte vi hjem, hvor jeg skulle arbejde om aftenen, da mine værtsforældre skulle til en fødselsdag, så Anna hjalp mig med pigerne, så vi legede bare, puttede pigerne i seng, hyggede med dem osv.
Søndag havde jeg mit månedlige au pair møde med min au pair gruppe og område repræsentant, og det var virkelig hyggeligt, hvor vi mødtes i det samme storcenter som mig og Anna var i om lørdagen, så vi gik bare rundt og kiggede på butikker, drak en smoothie, snakkede om alle var okay og glade for deres værtsfamilier, og efter det skulle jeg med toget ind til San Francisco, hvor jeg skulle mødes med 6 danske piger! Vi mødtes på Union Square og gik så ned til vandet, til Pier 39, og jeg er jo klog og tage mine høje kilehæle på! For at gå i San Francisco stejle gader, så nu har jeg da fine store vabler under mine hæle! Kan jeg kun takke mig selv for :-D når men vi spiste så frokost alle sammen på Hard Rock cafe, og gik efter rundt ved pier 39 og kiggede i butikker og bare snakkede, og det var altså så underligt at snakke dansk, efter 2 måneder med engelsk konstant, i fjernsynet, radioen, min værtsfamilie, mine veninder, bare det hele taget ligegyldigt hvor jeg har været, så var det så mærkeligt for mig lige pludselig at skifte over til dansk!! :-D i starten føltes det bare forkert og synes at det lød forkert når jeg sagde noget, men efter et stykke tid blev det helt normalt for mig igen, og det var så skønt bare at snakke dansk, og bare kunne slappe af (ja kan ikke helt forklare det) men ja det er som om man bedre kan forstå hinanden, den danske humor, det danske slang/ordsprog man bruger osv :-D haha.. men vi havde en rigtig hyggelig eftermiddag og aften, og pigerne var rigtig søde, især en pige der har verdens smukkeste navn, Nadja, haha. Hun er bare lige min type eller hvad man skal sige, vi er ens på rigtig mange måder, og hun er bare rigtig flink, så jeg gik rundt og snakkede med hende, og det viser sig at hun har et feriehus i lalandia, og det er jo lidt sjovt når jeg kommer der så meget, så kunne da være at man ses når man kommer hjem, og så bor hun heller ikke såååå langt væk igen fra hvor jeg bor her, hun bor i Palo Alto der er byen hvor Stanford ligger, så ca. 35-40 min.
Så det var lidt om min uge! Der som alle de andre uger har været fantastisk!


(Juletræet på Pier 39)


(En af pigernes nachos på Hard rock cafe, der var KÆMPE, men så også kostede næsten 100 kroner)


(Mig og Anna på subway. Anna havde sat sig ved handikap bordet, hvilket var SÅ sjovt, da vi også på alcatraz stod ved et skilt med handikap, der så pejede ind på os! haha)


(Mit lidt værelse, efter Anna er flyttet ind)


Og så for at komme tilbage til overskriften, så har jeg fået en ny roommate, og vi har fået en ekstra person her i familien! Der er Anna (min veninde fra Sverige, som jeg mødte på au pair skolen i New York) hun er desværre i rematch nu, da det ikke fungerede, så min værtsfamilie har været så søde og lade hende bo her indtil hun forhåbentligt finder sig en ny værtsfamilie. Det er sådan at man har 14 dage til at finde en ny familie, og hvis man ikke finder det, så skal man tage hjem, så vi krydser alle fingre for at hun finder en sød familie! Efter Anna har fortalt mig alt om hendes værtsfamilie og hvordan hun har haft det, har jeg virkelig indset hvor heldig jeg er for at have min værtsfamilie, jeg føler mig virkelig heldig og taknemmelig. De er så søde og venlige imod mig, gør mig til en del af familien, hvilket er noget af det vigtigste, og ja bare får mig til at føle mig elsket, og er bare så glad for at det hele fungerer her og at jeg er glad! Er "stolt" over at min værtsfamilie er så åbne og velkomne, og lader Anna bo i vores hus, og hjælper hende så meget som de nu kan! Og jeg støtter hende selvfølgelig også 100 % igennem den her lidt hårde tid! Så det er nu meget hyggeligt at have Anna boende, hun bor inde på mit værelse, med hendes 100 tasker, så vi hygger og har det sjovt og håber på det bedste for hende!

Og nu er det også Thanksgiving her på torsdag, og det er jo dejligt at der er så meget som jeg er taknemmelig for!!
Næste uge står den på besøg hos Anita’s forældre (bedsteforældrene) i deres sommerhus i Tiburon (der er en halvø, i San francisco bay) så man tager bare en færge/båd og så er man i San Francisco. Har hørt at det skulle være en rigtig smuk by, med mange dyre og flotte huse, så glæder mig helt vildt til at komme derop! Så er det Thanksgiving torsdag, hvor alle deres venner og familie kommer og holder det med os, og så fredag er det BLACK FRIDAY!!!!!! Hvor butikkerne åbner klokken 12 og 2 om natten, og så er der det vildeste udsalg, og der snakker vi altså 60 % udsalg nogle steder, så det bliver helt vildt! Nogle mennesker er døde til black Friday, fordi folk skubber så meget i køerne foran butikker, og til dem der vil have en fornemmelse af hvor stor det er prøv at youtube ”Black Friday victoria’s secret” så kan man se hvor vildt det er, så det glæder jeg mig til :-D
Får nok at se til! Og glæder mig til hver eneste dag!
Nu vil jeg gå i seng med Anna, så vi er friske på en ny uge.
Kys kys.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar