mandag den 5. november 2012

Halloween!!!

Endnu en dejlig uge er gået, og jeg har fået oplevet en masse nye ting.
Vil starte med at sige at jeg efter lidt over 1 måned her, er begyndt at savne 2 ting rigtig meget. Den første ting er at drikke, ikke fordi at jeg vil være spritstiv hver fredag lørdag, men bare det at kunne drikke lidt, et par enkelte drinks, en sommersby/rekorderlig ller sådan, at have det sjovt til en fest, og være lidt fuld, det savner jeg meget, og hvor sjovt er det lige at sidde 4 piger en fredag aften og drikke vand?? :-D og den anden ting jeg savner er at holde søndag som man gør i danmark, en rigtig hygge slaske søndag. Hver søndag når jeg står op, er det jo aften i danmark, og der kan jeg se at alle mine venner og familie, rigtig hygger, ser fodbold, ser en god film, ligger og har tømmermænd med deres venner og spiser pizza osv, og det savner jeg faktisk! Herover holder man ikke rigtigt søndag på den samme måde, og kan godt savne at sidde med hele familien og se en god film, imens man spiser take-away mad, eller bare ligge hele dagen og se fjernsyn og serier. Men når det så er sagt, så er jeg stadig rigtig glad for at være her, jeg nyder hver dag, og glæder mig hver dag til at stå op og opleve en ny dag <3 jeg oplever hele tiden noget nyt, både små og store ting, og jeg lærer en hel masse hele tiden.
Og nu skal i så høre om min uge. Tirsdag var jeg oppe i fitness-centeret, som jeg stadig forguder så meget :-D pludselig så jeg en rigtig tynd pige, der rendte rundt i træningsbh (lidt mærkeligt), og så var jeg lige i mit stalkerhumør igen, så jeg så hvilke maskiner hun brugte, for jeg tænkte at hvis alle de maskiner/øvelser virker på hende, så må de da også virke på mig, og JA det gjorde de så sandelig :-D jeg prøvede en slags mavemaskine, hvor jeg tog 5 x 20, og i dag søndag kan jeg stadig mærke det lidt, så det må man sige at det virker! Dagene efter, hver gang jeg drejede min krop kunne jeg mærke hvordan det spændte i min mave, så den skal jeg helt klart til at bruge noget mere! Hehe.
Onsdag var det så halloween, som jo er mega stort herover! Familien havde købt et kostume til mig, så jeg var spåkone, Asha var edderkop dronning, uma var havfrue, min værtsmor heks og min værtsfar og hans sjove ven chris var LMFAO, synes virkelig det var genialt fundet på!! :-D vi startede aftenen med at tage hen til nogle af deres venners hus, hvor vi til sidst var mellem 25-35 mennesker, inden vi gik ud og ”trick-or-treat”ede :-D I vores by går folk helt vildt meget op i det, og synes det er så fedt. Der er nogle huse der er ”kendte” for deres dekorationer, så de huse skulle vi da hen og se! En af dem har nok 50-100 græskar og så er de lavet helt vildt godt! En af dem var Obama, en anden M&M, SF giants, en heks, nuser osv osv. virkelig fedt at se, det andet hus det er kendt her er ”the haunted house” hvor nogen mennesker har ryddet deres garage, og så går man ind i et slags telt, der er som en forhindringsbane, og så er der en hel masse uhyggelige ting. Efter det tog vi hen til nogen af deres venner, der bor i et herre fedt hus, her fik vi lidt mexicansk mad og bare slappede af, efter at have gået rundt i mange timer ude i regnvejret, der var omkring 20 børn, og så satte en af mødrene Gangnam style sangen på, og de gik bare helt amok! Alle børn dansede, hoppede i sofaen osv, det var meget sjovt at se!
                                                              (Min værtsmor og jeg)

(Anita, Kelly og Uma)


(Asha og Uma)


(Kelly og hans ven Chris som LMFAO)



(Huset med en masse græskar)


(Obama)




Torsdag var jeg ude og spise med familien, vi var på vores stam restaurant Flavour, der ligger 10 min fra hvor vi bor, rigtig god restaurant. Jeg fik virkelig den bedste bøf! Det var lige så den smeltede på tungen. Hehe. Fredag var jeg sammen med Anna min svenske veninde, og så Maria og Gabriela mine to nye veninder, vi tog til San Francisco og spiste på en hyggelig italiensk restaurant, og jeg fattede intet af deres menukort :-D så jeg bestilte bare den samme ret som Anna gjorde, og tænkte ikke rigtigt over hvad der var i retten, og så var det pasta med muslinger! Hvor ulækkert er det lige, tænkte bare "ej det er altså det forkerte bord du giver det her til" troede at jeg havde bestilt  lækker pasta med kødsovs og kødboller! Så mig og pigerne snakkede om hvad muslinger egentlig hedder på engelsk, og troede af en eller mærkelig grund at det hed mushrooms, så jeg spurgte om mushrooms ikke var de dyr der var ude i havet, og pigerne flækkede af grin, jeg kommer så i tanke om at mushroom betyder champignon, så det var meget sjovt. Tjeneren spurgte også om vi ville have vin eller drinks, og så sidder vi der 4 piger i festtøj en fredag aften og siger, nej ellers tak, bare noget vand :-D kunne godt se hun kiggede lidt underligt! Når men efter det skulle vi hen på et diskotek, hvor man ”kun” skulle være 18, de fleste gode steder skal man jo være 21 her, men det her var faktisk rigtig godt. Inden vi gik ind blev vi stoppet af en mand der spurgte os om vi ville være med i en undersøgelse omkring sikkerhed i nattelivet, og det sagde vi selvfølgelig ja til, så vi skulle svare på en masse spørgsmål, fx hvor godt vi kendte de personer vi tog i byen med, om hvordan vi kom hjem, hvor meget vi havde drukket osv, efter nok 100 spørgsmål, skulle vi have en underlig ting liggende under vores tunge i nogle minutter, den ting skal nok sendes ind på et laboratorium og så kan de nok se en masse ting der, og så skulle vi puste i et alkometer! Det har jeg aldrig prøvet før, så det var meget sjovt at prøve selvom vi ikke kunne se hvor meget vores promille var på (det skal lige siges at vi alle har fuldstændige ædru). Så fik vi et armbånd på, der gjorde at vi kunne komme ind via VIP rækken og så fik vi 30 dollars (180 kroner) for det, så det var meget godt at prøve det! Vi kommer ind på diskoteket, og det skal lige siges at jeg ingen forventninger havde, da jeg regnede med at det ville være et dårligt sted da det er en ”underage club”, men diskoteket var helt vildt lækkert og virkelig stort! Der var 2 store rum, med 2 slags forskelligt musik, 3 VIP områder, en stor scene osv. I starten var det hele sådan lidt akavet, diskoteket var lige åbnet, ingen var fulde, folk var kun lige begyndt at komme ind, ingen var på dansegulvet osv, men lige pludselig kommer der gang i det hele, folk vælter bare ind og der bliver skruet op for musikken :D vi sidder der 4 piger i en af sofaerne, og lige pludselig hopper der 3 drenge op på bordet foran os og begynder at danse for vildt, så står de der og danser for os, flår deres skjorte op og hiver mig ud på dansegulvet og jeg tænker bare ”NEJ TAK”, fyren havde ikke engang sagt hej, og alligevel står han og tager på mig som om vi havde været kærester i 10 år, så kommer hurtigt tilbage i sofaen :-D de første timer sidder vi faktisk bare og snakker og kigger på folk, for hold da op hvor havde vi det sjovt over de folk da var der! Stedet var helt vildt fedt og lækkert, men nok 90 % af de mennesker da var der, var ikke lige min kop te, altså ved ikke engang hvad det var for noget pigerne gik rundt i, de havde kjoler på der lige dækkede det hele, og så var det ligegydigt om de vejede 50 kg eller 150 kg, nogle piger kom endda i bh og hot pants, vi sad bare der og måbede og tænkte WTF :-D og så var der den sjoveste kineser mand, han var nok 50 år, 1.40 høj og så rendte han rundt i netmave bluse, OMG hvor var det sjovt at se ham, vi kunne virkelig ikke lade vær med at grine, og hvis i vil have en fornemmelse af hvordan han ser ud, så ligner han ham kineser fyren fra tømmermænd i Vegas!! Han stod bare der ude på dansegulvet og dansede med sig selv, og det var ikke den stille og rolige dans han fyrede af, nej det var mere noget a la Jennifer Lopez, hvor han fik rystet godt med kroppen! Haha.. efter et stykke tid, begyndte vi selv at gå ud og danse, det var lidt mærkeligt da vi ikke var fulde, men det var faktisk meget sjovt og det var god musik, men hvor var folk dog offensive! Lige pludselig kan man bare mærke noget ubehageligt op af ens numse, og det er altså ikke lige måden man vil lære nye folk at kende på! Og folk danser virkelig anderledes herover (ihvertfald dem på dette diskotek) altså det er værre end dirty dancing, og folk er bare fuldstændige ligeglad hvad folk tænker eller om de kigger, vil slet ikke fortæller jer hvad der skete på det dansegulv! Når men alt i alt var det faktisk en rigtig sjov aften, selvom vi var ædru, men hvis man ser positivt på det, brugte vi ikke alle vores penge på dyre drinks og vågnede ikke op med tømmermænd dagen efter!
Lørdag skulle familien have taget billeder af en fotograf, så der var jeg inviteret med, da jeg også selv fik taget nogle billeder :) jeg så nogle af billederne på fotografens kamera, og de så virkelig ud til at være rigtig gode, så glæder mig til at se dem allesammen!

(Min dejlige værtsfamilie)

(Smukke omgivelser billederne blev taget i)

(Asha som "model")


(Asha der er lidt diva, da hun bestemt ikke ville have taget flere billeder, efter fotografering i 45 min :-D)




Efter det skulle jeg passe pigerne og 2 af deres venner, så der var nok at se til. Imens vi sidder og spiser aftensmad fortæller uma at det gør ondt i hendes mund, og 2 min efter kommer hun over til mig med blod i munden, så var det fordi hun havde tabt en af sine tænder! Hun var ikke engang ked af det eller noget (kan huske hvor meget jeg pivede da jeg havde rokketænder). Så efter hun var gået i seng, skulle jeg være tandfe, op og tage tanden under hendes hovedpude og ligge slik og en note om at hun ville få 5 dollars, og lige i det øjeblik følte jeg mig faktisk lidt gammel, for jeg er vant til at det er mig der får besøg af tandfeen, men nu var det min tur til at være tandfeen, hehe! Og Uma er så sød, så siger hun næste dag til hendes mor ”Ej mor tandfeen har givet mig mit yndlingsslik, hun vidste bare at jeg kan lide peanutbutter chokolade” og så er det bare mig der har taget slikket nede fra slikkurven, det synes jeg var meget sødt! Hihi.
Lørdag aften da jeg havde fri blev jeg hentet af Jessica og Ivonne (de to piger fra Tyskland), og så tog vi hen til hygge/fest hos en der hedder Arthur der også er au pair, og han bor virkelig i det fedeste hus, der har den bedste udsigt ud over byen! Plus der nok var 5-6 meter op til loftet i deres stue, og så havde de sat gynger der mindede om en slags hængekøje, da gyngerne bestod af lange stof stykker, det synes jeg var helt vildt fedt! Så var vi 10 au pairs, 7 piger og 3 drenge, og vi sad bare og snakkede, spiste chips, hørte musik og nogle af de andre drak lidt.

Har også ”fundet” en ny strand, den ligger i Pacifica, der ligger omkring 10-15 min væk fra hvor jeg bor (har lagt billede op på facebook) og der var bare fyldt med surfer dudes, hvilket jeg synes er fedt :D der var nok 100-200 surfere, så der skal jeg hen igen på et tidspunkt, haha.
Dagen i dag (søndag) er blevet brugt sammen med Anna, i hendes by Livermore der ligger omkring 1 time fra hvor jeg bor, vi var i biografen og se en film der hedder ”Chasing Mavericks” der er filmet her i mit område Half moon bay, hvilket jeg synes er helt vildt fedt!!! Den strand jeg tager ned på når jeg ikke arbejder, har de stået og filmet ved og det synes jeg er så fedt! Filmen er også filmet i Santa Cruz der ligger 1-2 timer væk herfra : ) filmen er baseret på en virkelig historie, og den er virkelig SÅÅÅÅÅÅ god og så sød og rørende! Sad nærmest med tårer i øjnene hele tiden! Filmen handler om at Jay, (der desværre døde i 2001, dagen før sin 23 års fødselsdag) der vil surfe på Mavericks, og efterfølgende bliver kendt for sin surfing. Mavericks er en af de steder i verden hvor der er de højeste og vildeste bølger! Og vidste det faktisk ikke før min værtsfar fortalte mig det kort for filmen, så det sted skal jeg helt klart hen og se! Fandt også ud af at Gerard Butler for nogle uger sider har været i Half Moon Bay og spise på en restaurant, og at hovedpersonen i filmen Jonny Weston (der er super charmerende) har været i Half Moon Bay og besøge en High school, tænkt at jeg er gået glip af det, årh!
Og så har vi også bestilt billetter til nytårsaften hvor vi skal til LOS ANGELES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Er helt oppe og køre over det. Vi skal bo i Santa Monica er den vestlige del af Los Angeles, og vi skal stortset bo helt nede til stranden!!! Glæder mig SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ meget! Skal som sagt afsted med Anna og så en anden pige som vi mødte på au pair skolen, en pige fra Norge der hedder Yenny (der bor i Utah med hendes værtsfamilie), så der er lige en pige fra hvert land i Skandinavien. Vi tager afsted fredag d. 28 december og tager hjem igen tirsdag d.1 januar! Vi skal bo på et 3 stjernet hotel, men en lille pool. Så det er fint nok, hotellet betyder ikke helt det store, da vi skal være ude hele tiden og se en masse ting! Nytårsaften tager vi nok et sted hen hvor de har nytårs arrangementer, og efter det skal vi nok være sammen med nogen venner, der også er i los angeles : ) SÅ det bliver helt vildt fedt! Kan ikke beskrive hvor meget jeg glæder mig.
(Gerald butler der er med i filmen, og der også er med i en af mine yndlingsfilm, P.S I love you)


(Til venstre ham der spiller Jay, og til højre hende der spiller hans kæreste)


(Santa Monica)

(Santa Monica)


(Santa Monica)

(Stranden)

(Vores hotel med lille pool)

(Vores hotel)

Men nu vil jeg gå i seng, klokken er mange herover og jeg skal arbejde i morgen, i Danmark er mandagen lige startet! Så god dag til alle jer der læser med <3
Kys kys.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar