onsdag den 6. februar 2013

Roadtrip!! :)

Så er det ved at være over en uge siden at jeg har skrevet blog, og har lidt svært ved at huske alle de ting jeg har lavet, men prøver så godt som jeg kan :-D
I denne uge har jeg oplevet en ting som jeg aldrig ville kunne opleve i Danmark, fx da Ida og jeg og børnene gik rundt ved deres hus, så vi en slange, heldigvis død, men kunne slet ikke fatte at jeg bor et sted hvor der er slanger! Er ikke bange for dem, og synes faktisk at det er rigtig fedt, men man får sig alligevel lige et chok når man ser dem, og da Ida og jeg var ude og hike ved Mavericks, så vi en hval!! Tror faktisk det er første gang at jeg har set en hval, så det var helt vildt fedt, og så kan jeg stadig ikke forstå at jeg bor så tæt på så mange bjerge! Jeg føler mig virkelig heldig at jeg bor ved så smukt en natur, hvor jeg bor tæt på de flotteste strande, masser af bjerge osv. og så har været vejret rigtig godt den sidste uge, sådan 17-18 grader, så jeg klager bestemt ikke når vi kun er i januar/februar!
I denne uge har jeg også brugt på at snakke med dem derhjemme, og det er altid dejligt at snakke med dem og høre deres stemmer, så føler man pludselig ikke at man er så langt væk hjemmefra <3 har også snakket meget med en af mine bedste veninder, Simone. Og hun har fået job som skribent på kendte.dk, og jeg er virkelig SÅÅÅ stolt af hende!! Er så glad på hendes vegne, og er glad for at hun nu kan lave hvad hun elsker <3 og det viser bare at hvis man virkelig vil noget, så skal det nok lykkes!

En anden ting der har gjort mig glad i denne uge er at min familie endelig har bestilt deres flybilletter!!!!!!!! YAAAYYY.. det kan slet ikke beskrives hvor meget jeg glæder mig til at se dem <3 de kommer fra d. 21 marts til 4. april, og så er planen at vi lejer en bil i 14 dage, og så ser en masse ting her i Californien, (San Francisco, Santa Cruz, Malibu, Santa Barbara, Los angeles, Hollywood, Santa Monica, Solvang osv.) og kører til Las Vegas også, så det bliver super fedt!!!
Denne uge har faktisk været sådan meget chill, hvor der ikke er sket det vilde i løbet af ugen. Så den ene dag satte jeg mig for at jeg ville læse noget af det som vi skal læse til min Stanford klasse, så jeg læste lige 90 sider på en dag! Engelsk psykologi tager virkelig al ens energi, men det er rigtig spændende! Synes det er lidt besværligt at læse på min store computer, så lånte Uma’s Ipad, (Ja lånte lige en 6-åriges Ipad, haha) og det fik mig til at indse at jeg virkelig burde købe mig en selv! Det er så meget nemmere, og alle herover har en. De er lidt billigere her end i Danmark, så har sat mig for at jeg vil købe en Ipad 2 i næste måned :) 
Den ene dag da Uma havde fået fri fra skolen, gik vi hen på legepladsen, hvor hun elsker at lege med alle hendes venner fra hende børnehaveklasse. Der var så også nogen 2. klasser der, og selvfølgelig havde de da en iphone 4! Hvilke fik mig til at tænke på hvilken telefon jeg havde da jeg gik i 2. klasse, hvis jeg overhovedet en der, men i hvert fald min første mobil var satme en stor rød klods med antenne!!! Ja en rigtig fin antenne. Tiderne skifter, og der følte jeg mig altså lige lidt gammel der :D haha.

Min weekend har været rigtig god, og føler virkelig at tiden har fløjet afsted! Fredag  holdte vi fødselsdag for Kelly der fyldte 39 (sorry 29, som jeg også skrev i hans fødselsdagskort :-D), så der var huset fyldt med masser af børn og deres venner! De har virkelig søde venner, men søde børn også, så vi dansede ”Just dance” på pigerne Wii, spiste god mad, hyggede, snakkede osv. og jeg fik også et par drinks, faktisk kunne jeg allerede mærke noget efter 2 drinks!!!! Haha, så lige nu skal der ikke meget til :-D men ja det var en rigtig god fredag aften.
Lørdag var det så tidligt op klokken 6, for der skulle Ida, Joanna, Gaby og jeg på en lille roadtrip, vi skulle rigtigt ha’ været til Oregon, men Ida kunne ikke tage sin bil derop, så vi blev i Californien. Vi tog til Point Reyes, et sted der ligger på en halvø,  der er et populært turistmål her i Californien, vi håbede sådan på at se en hval eller haj, da der 5 gange før har været haj angreb der, men vi var desværre ikke heldige den dag, så Ida havde lovet Joanna at hvis vi ikke så en hval, så kunne hun tage et billede af hende, så hun lagde sig ned på jorden og legede hval, og det var SÅ sjovt! Fedt når folk kan tage pis på sig selv :-D efter 2 timer køretur dertil, kørte vi endnu 2 timer hvor vi gik en tur i en park/skov, hvor vi så verdens største forstenet træer, altså træer der er blevet ”forvandlet” til sten! Det er de blevet for mange millioner år siden af en vulkan, og man kan virkelig ikke se at det er sten, med minder at man kommer rigtig tæt på :-D men jeg har købt en lille stykke træ/sten, som et bevis på det! Ellers kørte vi bare rundt i Nord Cali, hvor vi så en masse smuk natur, og så kørte vi gennem Napa Valley, der er USA’s mest kendte vindistrikt, og ellers spiste vi selvfølgelig på Cheesecake factory! Det var virkelig fedt at være på sådan en lille roadtrip, hvor man kører rundt og ser en masse nye byer, landskaber, og så ellers bare hører høj musik, og kører derud af! Vi har snakket om at køre til Los Angeles, men så vil vi leje en rigtig fed bil, uden tag og så give den gas og spille seje, for Ida’s spand (sorry) er ikke noget at råbe hurra for :-D Om søndagen kørte vi lidt sydpå, til Santa Cruz, der er kendt som surfer byen/området, og jeg elsker virkelig byen! (Wonder why ;-) ) så der gik vi rundt hele eftermiddagen, hvor vi fik taget en masse flotte billeder af kysten/stranden/havet, hvor bølgerne er virkelig vilde, hvilket ikke rigtigt kan ses på billederne, men bare ligner ankelhøje bølger :-D vejret var rigtig dejligt, og vi så en masse søde surfere! Så der skal jeg helt klart tilbage, og så er der også en Boardwalk der, ligesom der er i Jersey Shore, hvor der er karruseller, forlystelser, restauranter osv. så rigtig dejlig by :)



(Fødselsdagskortet til Kelly, som pigerne valgte for mig, der synes at det var det sjoveste nogensinde, og et gavekort til Starbucks)

(Point Reyes)




(Haj-angreb i 1960,1961,1969,1972, og 1977)




(Den meget sjældne hval Ida :-D )


(Forstenet træ)

(Joanna, mig og Gaby)


(Ikke særlig pinligt at parkere ved siden af to vildt fede biler)

(Cheesecake factory)

(Golden Gate birdge)



(Santa Cruz)





(Alle de lækre huse i Santa Cruz)


(Santa Cruz Pier)




Da vi kom hjem fra Santa Cruz, så jeg Super Bowl med min værtsfamilie og deres venner, og Super Bowl er jo mega stort herover! Så det var ekstra fedt at San Francisco’s hold var i finalen! Desværre vandt de ikke, hvilket var rigtig skuffende, da de har vundet alle finaler i Super Bowl som de er kommet til, så det var lidt ærgeligt.
Men rigtig dejlig weekend <3 i denne uge står den på Stanford, en masse arbejde da Anita og Kelly er på Bahamas, ud og hike i den smukke natur hvis vejret er godt, skal til min første Stanford fest!!!! Og så skal jeg til San Francisco, til Chinatown for at fejre kinesisk nytår, så der er nok at se til!
Kys kys..


Ingen kommentarer:

Send en kommentar