tirsdag den 5. marts 2013

Lake Tahoe!! :)

Så er der endnu engang gået næsten 2 uger før jeg har fået skrevet blog, det er alt for dårligt, men jeg er simpelthen så travlt hele tiden, så har ikke haft så meget tid på det sidste <3 det går desværre ud over hukommelsen, så jeg ikke rigtigt kan huske hvad jeg har lavet i detaljer, men prøver så godt som jeg nu kan!
Sidste uge igen, havde pigerne ikke skole, så der gik tiden med playdates, en tur i SF zoo med Ida og hendes børn, en tur på en ny stor legeplads, der ligger lige ved vandet og ved lufthavnen, hvor der kommer 10 fly i minuttet! Og så en masse hygge herhjemme, som jeg virkelig elsker, så lægger jeg neglelak på dem, de giver mig makeup på, holder kilde konkurrence, tager de GODE sokker på og glider rundt på gulvet og når vi er ude og køre og vi hører en god sang, skruer vi helt op og så bare skråler med og pigerne sidder bagi og danser med. De er virkelig nogle dejlige piger, og jeg elsker at bruge min tid med dem, jeg føler at vi er så tætte, og nogle gange kan jeg mærke at jeg bliver ked af at det, ved at tænke over at om et stykke tid, så er de ikke i min hverdag mere, har stadig 6-7 måneder tilbage, men tiden går VIRKELIG stærkt!! Jeg ville virkelig ønske at denne her fantastiske oplevelse ville varer for evigt for jeg nyder det virkelig!

Sidste weekend var jeg til BBQ med min værtsfamilie, hvor vi tog hen til deres venner, hvor alle var samlet. Så der var vi nok 10 voksne og så 20 børn, så der var gang i den :-D vi spiste god mad, drak, snakkede, spillede beer pong osv. Så rigtig hyggelig aften. Lørdag havde jeg tid hos frisøren, hvilket jeg virkelig havde set frem til, da jeg elsker at gå til frisøren og få smukt hår! Så jeg prøver at komme der hver 2-3. måned for at holde det ved lige :) efter det mødtes jeg med Marie og vi kørte så til SF hvor vi mødtes med Joanna, Nora og deres veninde Daniela, for at se den kinesiske parade, da de lige har holdt nytår. Så det var rigtig spændende at se, og sjovt at se hvor meget de havde gjort ud af det, med deres dans, udsmykning osv. Efter det tog vi op på cheesecake, hvor vi fik god mad. Eller de gjorde de andre, for mig og Marie var så mætte efter vores frokost, så vi bestilte bare jordbær, god aftensmad :-D haha. Vi bestilte også 3 cheesecake som vi alle 5 piger delte, vi bestilte en med Oreo, snickers og så hvid chokolade med hindbær, og de smager virkelig godt, men ingen af os kunne ikkerigtig spise noget, så de gik bare til spilde :-D 
Efter det tog vi hen på Stanford for at se nogen venner, og så var den lørdag ellers gået.
Søndag var jeg syg om morgenen og eftermiddagen, så vi lå bare og slappede af hos Marie. Da jeg fik det bedre tog vi ud og spiste og så tog vi over på Stanford og bare kørte rundt og kiggede på ting der. Vi kørte hen til det gode område hvor alle de store vilde huse er :-D og de minder virkelig en om de store dyre huse i Beverly Hills eller noget a la det hvide hus, de er virkelig flotte, så vi kørte bare rundt og stalkede lidt! Haha. Efter det var det tid til at se Oscars, som altid er så spændende at se <3




(Billederne er lidt blandet rundt)

(sweet girls)

(legepladsen ved lufthavnen)

(legepladsen ved lufthavnen/vandet)

(kinesisk parade i SF)

(kinesisk parade i SF)

(kinesisk parade i SF)

(kinesisk parade i SF)

(Stanford hus)

(Stanford huse)

(Man kan ikke få for mange Iphones jo)

(I zoo)

(I zoo)

(Kan åbenbart godt lide at tage billeder af giraffer? :-D )

(En sød lille type, til ære for min mor)

(Elsker virkelig det billede!! uheldigt af dem alle :-D )





Ellers er den sidste uges tid, gået med en masse arbejde og så skole. Lige pt går jeg i skole tirsdag morgen, onsdag aften, torsdag morgen og torsdag aften, plus 45 timers arbejde om ugen, så der er nok at se til :-D Tirsdag var jeg i SF for at sige farvel til Nadja en sidste gang, som lige har haft sin rejse måned, hvor hun har været i LA, Las Vegas, Hawaii osv.! så der havde vi lige en sidste middag sammen, der selvfølgelig var hyggelig som altid <3 savner hende allerede, hun mangler virkelig herover allerede! Men jeg ved at vores venskab holder og at vi kommer til at ses når jeg er hjemme igen!
Onsdag var der basketball kamp på Stanford, så der tog mig og Marie ind, da vi aldrig har prøvet at se en basketball kamp før! Og det var lige så fedt som jeg havde regnet med! Med Stanford orkester , cheerleaders, konkurrencer i pausen osv. Der var virkelig fed stemning der! Stanford tabte desværre 65-63, selvom de nåede at score i det sidste sekund, talte det ikke med :( Har også været inde i Apple butikken og få mig en ny iphone. Den anden kunne ikke finde wi-fi, hvilket var super irriterende da vi jo har gratis internet herhjemme, men da der var noget galt med mit wi-fi, brugte den bare det normale internet, der resulterede i dyre telefon regninger, så jeg gik ind og fortalte dem problemet og efter 5 minutter havde jeg fået en ny Iphone, helt gratis! Altså på det punkt elsker jeg virkelig USA, der er ikke så meget pjat med det, i forhold til hjemme i Danmark i Telia, hvor man kommer med ens smadret Iphone, som man oven i købet har forsikring på, men skal alligevel først sende den ind til københavn, hvor man i 3-4 uger skal gå rundt med en skod mobil med antenne og hvor man så alligevel efter den LANGE ventetid får en splinter ny Iphone, hvor jeg bare tænker, hvorfor man ikke bare kunne få en ny med det samme, da Apple har den politik med at hvis der er noget galt med deres telefoner, så reparerer de den ikke, men giver en en ny i stedet! 


I denne her weekend har jeg været i biografen med Marie, hvor vi var i biografen (SURPRISE). Vi var inde og se 21 and over, ved ikke om den er kommet til Danmark endnu, men hvis den er, burde man virkelig tage ind og se den :-D de er de samme folk der også har lavet Tømmermænd i Vegas/Thailand og den er så sjov!! Grinte hele tiden.. det dårlige er bare at de bander så meget! Har aldrig set en film hvor de bander så meget, altså de sagde (undskyld min sprog) fuck, fucking, fuck me, fuck that hele tiden. Så efter jeg har set den film, er jeg selv begyndt at sige det :-D da vi kom ud af biografen snakkede mig og Marie om filmen, og så sagde jeg ”fuck me” og så vendte alle sig bare om! Ikke særlig pinligt jo, men ellers rigtig god film! Haha.
Lørdag var det så tid til at tage til Tahoe med Ida, Sofie og Marie, som vi alle havde set så meget frem til! Vi kørte klokken 6 om morgenen, og så var det ellers 4-5 timers kørsel nordpå. Vi stod på ski så snart vi kom derop, og vi var alle lidt nervøse da Ida ikke havde stået på snowboard i mange år, jeg ikke har prøvet det så mange gange før og Sofie der aldrig nogen sinde har prøvet at stå på ski, men det gik rigtig godt, og man bliver virkelig bidt af det!  Er mere er til solferier, men det er virkelig fedt og elsker at stå på ski. Vi havde en rigtig god dag på ski hvor vi for det meste kun stod på de grønne bakker, og Marie på de blå bakker en gang i mellem. Da det virkelig er hårdt at stå på ski, når man ikke er vant til det så holdte vi en lille pause hvor vi satte os op på en terrasse, hvor vi havde udsigt til nogle af bakkerne. På den ene side var der den stille og rolige grønne bakke hvor de fleste stod, og på den anden side var der den stejleste skibakke jeg nogensinde har set! Den var vidst kun blå, men så virkelig vild ud! Pludselig kan jeg se at der ligger noget på midten af bakken, og så ser jeg en bevidstløs mand glide en godt stykke ned af bakken, hvor man kan se at der følger en lang rød stribe efter ham, der så er blod. Og vi havde nok siddet 500 meter væk fra bakken men alligevel kunne man se hvor meget blod der var, efterfølgende var der 3-4 mænd der brugte en halv time på at skovle alt det sne væk der var blad på. Der var så 2 der var styrtet sammen, og de har nok ikke haft hjelm på. Der kører så nogen ned af bakken og opdager de to ligge der, og efter kort tid, kommer der super mange snescootere, redningsfolk, helikoptere, ambulancer osv. Man kan se at der er virkelig mange mennesker omkring dem, der prøver at redde deres liv. Efter et godt stykke tid bliver de kørt efter snescooteren, hvor en af dem bliver fløjet med helikopter til hospitalet, og en af dem bliver i ambulancen, sikkert da hans tilstand har været for kritisk til at flyve. Det er bare virkelig sørgeligt at sådan noget sker! Tænk man regner med at have en god dag med ens venner/familie og så sker der sådan noget for dem. Håber virkelig det bedste for dem! En af deres koner gik rundt med en redningsmand/vagt noget, hvor han snakkede i walkie talkie med de redningsfolk der var oppe på bjerget med ambulancerne, og hun var selvfølgelig helt ude af den og fortalte at hun gerne ville med i helikopteren. Det fik mig virkelig i trist humør, og blev sådan helt ked af det indeni! Man ved virkelig ikke hvad der kan ske, så det er bare med at nyde hvert øjeblik man har med sine nærmeste! Og man skal virkelig have respekt for sådan en sport. Ved godt at mange har stået på ski/snowboard i mange mange år, og føler at de har helt styr på det hele og at de ikke har brug for hjelm osv. men man ved aldrig hvad der kan ske og hellere være på den sikre side! Så håber bare det bedste for de 2 personer der var med i ulykken, det er simpelthen så sørgeligt :(
Da humøret var blevet lidt bedre, og tankerne kommet hen på noget andet, tog vi tilbage på vores hotel, hvor vi alle blev overrasket over hvor fint det var, på trods af at vi havde taget en af de billigste. Vi boede midt inde i byen, 2 minutter fra staten Nevada, vores hotel værelse var rigtig fint med gode senge, fjernsyn med alle kanaler, nedenunder var der jacuzzi og sauna, gratis internet og morgenmad, så vi var godt tilfredse! Vi tog så ud og spiste, og efter købte vi Ben & Jerry is og jordbær og så hyggede inde på værelse. Efter det tog vi ned på den anden etage hvor nogen af vores venner fra Stanford var, og vi drak vi lidt med dem og hyggelige :)
Søndag var det tid til at tage hjem, men først ville vi lige køre over grænsen til Nevada når nu vi var så tætte på :-D desværre var vejret rigtig dårligt, så vi skyndte os at køre tilbage inden  det begyndte at sne alt for meget. Vi  stoppede kort i 1 butik, og forbi 1 subway for hurtigt at få en sandwich, men turen hjem der burde have taget 4-5 timer, tog 7-8 timer, så vi brugte hele dagen i bilen pga. dårligt vejr og en masse trafik, så vi var bare helt færdige alle sammen da vi kom hjem.



(South Lake Tahoe)

(South Lake Tahoe)

(Vores hotel værelse og mine smukkeste veninder :-D )

(2 par nye sko blev det tid! Nye træningssko og Tommy Hilliger sandaler)

(South Lake Tahoe)

(South Lake Tahoe)

I dag er der ikke sket det vilde, da jeg har skulle arbejde hele dagen da min værtsfar er på forretningsrejse til Japan og min værtsmor er på forretningsrejse til Seattle, så det har været en travl dag med pigerne <3
Denne uge står den på en masse skole, Stanford, en tur til Santa Cruz, arbejde lørdag aften og forhåbentlig en masse sjove og gode oplevelser!! Og så er der kun 17 dage til min familie kommer herover!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg kan slet ikke forstå det, jeg glæder mig SÅÅÅÅÅÅÅÅ meget og det bliver bare det bedste at se dem igen <3
Håber alle har det godt derhjemme.
Kys kys 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar