tirsdag den 19. marts 2013

Beyond Wonderland!!


Så er det blevet tid til at skrive blog igen, desværre er jeg blevet lidt småsyg, så prøver at gøre det så kort igen som jeg nu kan, selvom det aldrig lykkes! Min familie kommer om 3 dage og jeg SKAL bare nå at blive frisk til det, så det er bare med at få så meget søvn som muligt og håbe på det bedste <3
Men min uge har været helt fantastisk faktisk! Har hygget med pigerne i Golden Gate park 2 gange, den ene gang nede ved søen hvor vi havde en lille picnic, rigtig hyggeligt! Og den anden gang ved en stor legeplads, som pigerne elskede. Der var også en karrusel hvor det kostede omkring 30 kroner pr tur for pigerne, og der kommer så en fyr hen og spørger mig om pigerne ikke vil have en tur, men siger at jeg kun har kort, og så siger han at det skulle jeg ikke tænke på. Så pigerne fik lige 5 turer i karrusellen og var glade, og så da vi er til at gå spørger han om det er mine egne børn eller om jeg bare er babysitter, tænker bare ser jeg virkelig SÅ gammel ud :-D Men han spørger så om mit navn osv., og siger at når vi kommer igen, kan pigerne bare komme derover og få gratis turer, så det er jo godt nok, haha.
Ellers har jeg været på stanford og fået afsluttet en af mine fag, og så har jeg været ude og shoppe lidt med pigerne :) så meget god uge.

Weekenden var en af de bedste i lang tid! Fredag var jeg ude og spise og i biografen med Ida og Marie, vi så en film med Halle Berry der hedder The Call, som er en thriller/gyser, og den er SÅ god! Jeg er ikke så meget til gysere med en masse blod, vold, mord osv. men mere hvor det er rigtig uhyggeligt og man får store chok, og det skal jeg lige love for at man får i den film! Så god! Efter filmen var vi så bange for at gå tilbage da der i filmen er en scene hvor i pige bliver kidnappet i et parkeringshus, så vi løb nærmest hen til vores bil :-D så kom jeg hjem ved 23 tiden, og kunne så sove til 1:30, og så var det videre til San Jose, hvor turen gik til Los Angeles. Eller vi var ikke helt henne ved Los Angeles, men derned af, bare 1 time nordpå ude i ørkenen agtigt, byen hedder San Bernardino, og vejen derhen var virkelig som man ser i film, hvor der ingenting er! Bare ”ørken” og en masse kaktusser, og det sjove var at det var 30 grader, men oppe på bjergene var der sne!! Så underligt at se :-D Men turen tog så 6-7 timer, og vi var alle så trætte da vi kun havde fået 2-3 timers søvn, men vi havde sådan en fed roadtrip/køretur derned, hvor den bare stod på højt musik hele veje, stops ved MCD og tankstationer midt om natten. Vi kom så endelig til stedet vi skulle sove ved 12 tiden, og det var som sagt et nudist sted, og vi var alle lidt oppe og køre og tænkte at de sikkert stod nøgne inde i receptionen osv., men mange havde faktisk tøj på. Der var så også nogen der ikke havde selvfølgelig, og det var altså lidt underligt i starten. Så kører folk nøgne rundt i golfvogne, og en familie med mor, far og 3 børn går rundt nøgne på campingpladsen, ja det skulle vi lige vænne os til, og de går bare rundt der som det mest naturlige i verden imens vi alle ligger i solstolene, og ikke vil have mindre tøj på end en lille top og shorts, men som tiden gik blev man mere og mere vant til det, og det endte med at en af mine veninder tog alt tøjet af!! Så sjovt. Vi gav hende ca. 150 kroner for det, og efter det var vi alle bare mega afslappet omkring at være nøgen, så vi gik rundt i ingenting i vores trailer/campingvogn, og dansede rundt, rigtig sjovt. Vi skulle så op og have et bad, og vi havde fået at vide at der var et bade sted, hvor der bare var brusere hvor alle stod ligesom i en svømmehal, men at der så også var nogle ”private” bade, så dem tog vi selvfølgelig. Men man kan ikke rigtigt kalde dem private, der var bare sådan en lille badeforhæng der nærmest var gennemsigtigt og det sammen ved toiletterne :-D bruserne, lå lige ved siden af restauranten der og et billardbord, og det var simpelthen for underligt, at stå 5 meter fra nogen der stod helt nøgne og spillede billard, så vi trak det lille forhæng for, og så var folk sådan ”man kan da godt se at i ikke er vant til at være her” haha. Der kommer så en bartender hen til os og spørger om vi vil have drinks, og det vil vi så gerne, så da de er færdige, går han nærmest ind i badet til os med dem, og folk render fuldkommen nøgen lige forbi det der lille badeforhæng, både små børn og gamle mennesker. Og så siger ham den ene der er fotograf på stedet, at de skulle til at tage nogle billeder til deres kalender, og om vi ikke ville være med i den kalender, vel og mærket nøgne sammen med en masse random mennesker, og han siger at det kunne jo være meget dejligt med nøgen søde unge piger i stedet for gamle mænd hele tiden, men der takker vi altså pænt nej tak! haha :-D Men altså alle var rigtige søde og det var så sjovt at prøve :-D traileren vi boede i, der nok minder meget om en campingvogn, blev vi så overrasket over! Vi havde forventet en lille seng, og en lille sofa og ikke rigtigt andet, men der var stor dobbeltseng, en hems 2 af pigerne sov på, og så et køkken, sofa, spisested, toilet osv, og masser af plads til at danse, og udenfor var der en lille ”terrasse” så rigtig hyggeligt! Efter vi havde spist, drak vi og så var det ellers videre til koncerten Beyond Wonderland, hvor David Guetta, Afrojack, Steve Angello fra Swdish house mafia og mange andre DJ’s var! Og det var virkelig positiv oplevelse! Havde ikke rigtigt forventet noget, da jeg ikke vidste så meget om koncerten :D men stedet var virkelig stort og kunne godt minde om Roskilde, hvor der var en stor scene, og så en masse andre ”små” steder hvor andre DJ’s spillede, steder hvor man kunne købe mad/drikke/t-shirt osv. Koncerten er meget med knæklys, farver, kostumer, så vi havde valgt at købe sådan et playboy sæt, og det var så sjovt at se hvor meget opmærksomhed man fik med dem på! Folk ville have billeder af os, lod os komme foran oppe ved scenen, selv piger kom hen og sagde hvor fedt vores kostume var, så rigtig sjovt :-D virkelig en god og VILD aften, med søde fyrer også! 
Dagen efter havde ingen af os tømmermænd, hvilket var dejligt, så vi stod tidligt op og pakkede alle vores ting sammen og tog hen i en park hvor vi havde en lille picnic og hvor vi lå og solede! Og hold nu op hvor solen i ørkenen giver den gas! Jeg er i hvert fald blevet solbrændt for første gang i mit liv :-D kan kun have løst tøj på, og hvis bare den mindste ting rammer min hud gør det ondt! Når jeg kører i bil, kører jeg som en bedstemor helt tæt på ruden, fordi det gør for ondt hvis min ryg rammer sædet :-D
Efter 6-7 timers kørsel, var vi endelig hjemme og alle var trætte, efter en rigtig fed weekend!




(Billederne er fra både min telefon og kamera, så de er blevet lidt blandet rundt :-D)

(parken vi havde picnic i om søndagen)

(Sød Bunny)

(Gaby og Joanna)




(Vores trailer/campingvogn)


(Det ene sovested)

(Hemsen)


(Ørken på vej hen til San Bernardino)

(Skrabelod jeg købte på turen, men desværre ikke vandt noget på!)

(Bilen vi kørte i derned, så fed)

(Absolut ingenting :-D, sådan kørte vi i 2-3 timer)

(Pigerne på legepladsen i Golden Gate Park)

(Stanford indgang)

(Stanford tårnet)

(Blåbær muffins med chokolade og jordbær)

(Uma og Asha i Golden Gate Park)

(SÅ flot armbånd som jeg har fået fra min værtsmor firma, Stella og Dot)

(Min nye taske, som jeg kom til at købe :-D)

(Stanford)


(Søde og ædru piger :-D)

(Mit gavekort til Victoria's secret som jeg kan bruge i næste måned, der er 10, 50, 100 eller 500 dollars værd)


(Alle os piger der var med på turen)



Denne her uge står den på au pair møde i centeret, fitness, en sidste gang på Stanford og tage timer og så hente min familie i lufthavnen på torsdag!!!!!!!! Det kan ikke beskrives hvor glad jeg bliver BARE at tænke på at jeg snart ser dem igen. Den 24 marts er det præcis 6 måneder siden at jeg har set dem, og føler bare at det er 100 år siden at jeg har set dem sidst, så det bliver SÅ godt! Tror ikke rigtigt at jeg forstår at de skal herover, men det bliver det bedste!!! <3
Så skal jeg også bestille billetter til Giants kamp i San Francisco, der er baseball holdet herfra, der vandt World Series sidste år, så de er rigtig gode! Det skal jeg se med min veninde Marie. Og så skal jeg til Rihanna koncert med min tyske veninde Lisa. Så ja lige for tiden er der rigtig mange fede ting at se frem til! Er så glad. Kommer nok ikke til at skrive blog i et godt stykke tid, da jeg ikke får tid til det imens min familie er herover!
Håber alle nyder den dejlige sne i Danmark, det er jo sååå hyggeligt ;) imens vil jeg nyde 20-25 grader herover i Californien.
Kys kys 

2 kommentarer:

  1. Hej Nadja
    Hvilket Bureau er du rejst med, fandt du bare familien helt tilfældigt (jeg kunne nemlig godt tænke mig at bo i los angeles) og hvordan er den organisation du er rejst med?

    KH Joanna

    SvarSlet
  2. Hej Joanna.
    Undskyld har først set din kommentar nu.
    Men jeg rejser med STS og Au pair care. skriv til mig på facebook, og så kan jeg svare på de spørgsmål som du har :)

    SvarSlet