torsdag den 5. september 2013

San Francisco :)

Så er der gået endnu 1 uge <3 det er vildt så hurtigt som tiden den går! Har også snart været her i USA i 1 år!!!! Det er altså lidt vildt at tænke på. Jeg kom sidste år d. 24 september, og når jeg tænker over det, synes jeg næsten lige jeg er kommet, og tiden bare er fløjet afsted, men samtidig har jeg også oplevet så utrolig mange ting! Meget mere end jeg nogensinde turde håbe på! Er virkelig glad for alle de ting jeg har oplevet herover, det har været den bedste oplevelse og har været så glad for det <3 nu har jeg snart kun 6 måneder tilbage, og de skal bare nydes! Jeg er så glad for at være her, og være kommet til denne her værtsfamilie og fået lov til at passe de sødeste piger nogensinde. Asha og Uma er de dejligste små prinsesser, og bliver så hårdt ikke at se dem hver dag! Vil jeg slet ikke tænke på endnu. Men da jeg jo skal hjem til marts næste år, mangler min familie en ny au pair, som skal rejse igennem STS. Hvis nogen har lyst til at komme hertil til Californien til næste år, til min familie i et år, må i endelig sige til og skrive til mig <3 så er jeg sikker på at pigerne får den bedste barnepige til at afløse mig! det er den bedste familie man kunne ønske sig!
Men i den sidste uges tid har jeg nydt den sidste uges sommerferie sammen med pigerne, så har de også haft sommerferie fra juni/juli til september :-D ikke helt dårligt! Men også dejligt at være tilbage til hverdagen igen, eller hvad man siger. Hvor alle starter på skole/arbejde, og hvor jeg også skal tage mine ”skoletimer”, som denne gang bliver lidt anderledes end hvad jeg ellers har gjort :-D
Pigerne og jeg har været inde i San Francisco en af dagene, hvor vi først var på en strand og spiste frokost, hvor man kunne se Golden Gate Bridge derfra, og derefter tog vi hen til pier 39, som er en af stederne som SF er kendt for. Så der tog vi ned og så søløverne, gik rundt og kiggede i butikkerne osv. rigtig skøn dag! Og vejret var for en gangs skyld godt i SF! Vi var også nede og plukke jordbær, en af dagene i sidste uge. Det var så hyggeligt! Tror aldrig jeg har prøvet det før, men er helt vild med det :-D og elsker jo jordbær, så det er perfekt!
I weekenden var jeg sammen med Linnea om fredagen, som er min nye svenske veninde! Vi mødtes i centeret og gik rundt og shoppede lidt. For kan ikke lade være jo :-D efter det tog vi hen og spise på en restaurant der hedder California Pizza Kitchen, der har så gode ”sunde” pizzaer og gode salater :) vi sad længe på restauranten og bare snakkede og snakkede, og føltes som om vi havde kendt hinanden i så lang tid! Dejligt at klikke med nogen så hurtigt! Ligesom jeg også har gjort med mathilde <3
Om lørdagen tog jeg så ind til mathilde i SF, hvor vi gik rundt ved pier 39, da hun ikke har været dernede før :) vi tog også på Hard Rock Café, der bare er noget der skal prøves når man er dernede. Da vi gik rundt dernede, gik vi forbi det sted hvor America’s cup bliver holdt, og blev spurgt om vi ikke ville ind og kigge. Vi havde planer om at tage andre steder hen, men når nu det var gratis gjorde vi det :-D inde på pladsen var der en kæmpe scene hvor fx Jason Mraz skulle spille dagen efter! Der var butikker og små boder, og podiet hvor vinderne af America’s cup kommer til at stå. Har så senere fundet ud af at det er den mest berømte kapsejlads, der er indenfor sejlsporten, og at Kronprins Frederik har været her i SF kun pga det! finder selvfølgelig først ud af det bagefter :-D men det er virkelig nogle store vilde både som de sejler i! det er så fedt. Vi så en film om det, inde i sådan en lille biograf de havde sat op. Og godt nok er jeg ikke vild med sejlsport, men blev virkelig bidt af det! Det ser virkelig fascinerede og fedt ud når de sejler ude på vandet, eller det ligner faktisk at de flyver! De har lavet sådan nogle helt vilde både, hvis man altså kan kalde dem det, de ligner i hvert fald ikke normale både :-D når men ellers tog vi i biografen for at se One Direction filmen!!! Årh den har jeg ventet så længe på! Jeg sad og dansede, sang, grinte og græd! Så god film. Og så var den i 3D årh! Mathilde tog bare med for at være god veninde agtig, men hun kunne også godt lide filmen, og vi havde det så sjovt bagefter, som altid!
Dagen efter tog vi til Stanford for at se fodbold kamp, hvor Stanford skulle spille imod et andet fodbold college hold fra østkysten af :) de tabte desværre 2-0, men det var stadig sjovt at se! Elsker virkelig at se sport herover. Og glæder mig så meget til at se Stanford american football, som jo er den største sport herover. Stanford vandt sidste år, af alle college i hele USA, så mon ikke de vinder den kamp jeg skal ind og se ;-) der kunne engang sidde 90.000 mennesker på det stadium, men nu kan der ”kun” sidde 50.000, ej men det er så vildt når der er fyldt inde på stadium og der er gang i kampen, bliver så godt at komme derhen igen!
Til fodbold kampen var Linnea også med, så vi tog ind til Palo Alto downtown bagefter, hvor vi fik fro-yo og tog ud og spise aftensmad, og før vi tog hen til fodboldkampen mødte vi nogen amerikanske fyre og vi begyndte at snakke lidt med dem, og ham den ene flyver privatfly og vil tage os med ned til Los Angeles, så vildt!! ved ikke om jeg tør, men stadig fedt :-D så dem snakkede vi lidt med. Og da vi så er færdige med at spise aftensmad mange timer efter, møder vi dem igen på parkeringspladsen! Og vi tænker, okay hvad er chancen for det. Så vi begynder at snakke igen, og finder ud af at ham den ene har fødselsdag tæt på mig, så at vi da kunne holde en stor fødselsdagsfest sammen :-D har jo fødselsdag d. 8 oktober, som er snart!! Så i må alle gerne sende pakker derhjemmefra! Hihi.. men vi tager så hen på et fro-yo sted sammen med de fyrer og snakker og har det sjovt, og så da vi skal til at gå, krammer ham den ene fyr mig og vil bare ikke give slip! Han bliver bare ved med at holde fast og gik rundt og bar rundt på mig! altså de er ikke offensive herover, første gang man møder dem! :-D men vi tog så hjem lidt efter, da vi mig og Mathilde ikke er 21 og ikke kunne tage med dem videre :(


Stranden ved SF

Pier 39, så hyggeligt.


Pigerne der roder og hygger sig :-D

Tåget som sædvanligt! Broen er slet ikke til at se der.


Kysmund, det har hun ikke fået fra mig :-D


Jordbær plukning





Årh de flotteste sko, der desværre var i de forkerte størrelser

Søde Linnea

Poppy der er kommet lidt til skade og har fået lyserød forbinding på 


America's cup

Søde prinsesse stole, hihi.



Mig og Mathilde med vores 3D briller :-D


Beyonce's dragt fra en musikvideo, som der var inde på Hard Rock Cafe

Alcatraz



En af bådene som de sejler i



Vi havde lige begge valgt at tage hvide kjoler på den dag :-D altid ens! haha. 


Mit stalker billede fra Stanford :-D tog det kun pga ham fyren i den grå t-shirt, der så så sød ud!


Så smukt!!


Intet bedre end gode gammeldags breve!

Så er Asha klar til hiking


SF Giants cap :-D

Kys kys

Dagen efter havde jeg så fri, da det var helligdag, så jeg slappede af med Mathilde, hikede med min familie ved det smukkeste sted ved kysten, der hvor verdens største bølger, Mavericks er! Så der skal jeg hænge ud når bølge sæsonen starter ;-) Nu må jeg også smutte i seng, da jeg skal op klokken 6 i morgen, da vi skal flyve til Chicago!!!! Yay glæder mig så meget! Endnu en stat kan krydses af listen. Bliver så sjovt og spændende <3 håber alle har det godt derhjemme, savner jer alle SÅ meget!
 Kys kys 



1 kommentar:

  1. Hej Nadja.
    Jeg har længe været interesseret i at blive au pair i USA når jeg er færdig med 3.g i år, og er blevet endnu mere nysgerrig efter jeg har læst en del af dine indlæg. Som så mange andre er jeg selvfølgelig lidt spændt på, hvilken værtsfamilie man kommer til at bo hos.Måske skriver jeg 3 måneder for sent, men du skrev i starten af indlægget, at man kunne skrive til dig hvis man var interesseret i at afløse dig hos din værtsfamilie. Har de fundet én eller leder de stadig? Hvis det sidste er tilfældet er jeg meget interesseret :-) Håber at høre fra dig.
    Mvh Cecilie

    SvarSlet