mandag den 12. august 2013

Ferie i Danmark og tilbage igen :)

Så er det præcis 1 måned siden jeg skrev sidst, og der er godt nok sket mange ting <3 tiden er virkelig fløjet afsted, men jeg har nydt det så meget! først var jeg 2 uger i Danmark, som jeg havde glædet mig så ubeskriveligt meget til! jeg tog et direkte fly til københavn fra san francisco af, og det var helt uvirkeligt at lande i kastrup efter 10 timer, følte at jeg var kommet tilbage til en helt andet verden agtigt, og seriøst jeg så flere flotte fyre i kastrup lufthavn i løbet af et par timer og i flyveren, end hvad jeg har gjort herover i 10 måneder, så man kan ikke sige at fyrene er noget at råbe hurra for herover :-D når men nok om det, det var det bedste at komme tilbage efter 10 måneder. På den ene side er der sket så mange ting siden jeg tog afsted sidste år i september, men på den anden side, så følte det bare som om jeg kun lige havde været på 2 ugers ferie agtig, at så var alt som det plejede at være igen. Da jeg kom i lufthavnen, blev jeg modtaget af familie venner, og det var sådan en skøn følelse at gå ud til "velkomst-hallen" og så se dem stå med flag og skilte, og bare se alle dem jeg havde savnet i SÅ lang tid!! overraskede min farmor og farfar hjemme ved dem, og de blev simpelthen så overrasket og glade, og sådan helt overvældet <3 det var det bedste at komme hjem til dem igen, og så allerede efter 10 minutter, begyndte vi at snakke hverdags ting, og jeg sad i den stol jeg altid plejer og ja så var alt som det plejede, som om jeg ikke lige havde været væk i 10 måneder :-D også bare det at komme hjem i sin egen seng og hjem til sit eget hus, det var så godt! Man siger jo, ude godt men hjemme bedst!!
Var så heldig med vejret da jeg var hjemme, det var stort set 20-30 grader hverdag, så det var super lækkert, så tiden blev for det mest brugt udenfor og på stranden. Synes virkelig at dagene bare fløj afsted og synes slet ikke at 2 uger var nok, kunne godt have brugt mere tid! Men jeg fik set min familie og de fleste af mine veninder, var på bakken, var på camping hos min mormor, grillede, var til studenterfest, var i knuthenborg var i byen, besøgte veninder i københavn, var utallige oppe på cafeen og få god mad, det var bare så godt at være i Danmark, snakke dansk, se dansk musik, spise dansk mad osv :-D synes slet ikke at jeg slappede af i bare 10 minutter, jeg sov ikke engang!! havde jetlag, så jeg sov først ved 3-4 tiden hver nat, og så op igen ved 9 tiden, men ville også udnytte tiden så meget som muligt <3 de 14 dage jeg havde hjemme i Danmark var virkelig de skønneste dage! Hvilket der også det så super svært at tilbage igen :( ikke fordi jeg ikke er glad for at være her i Californien, men der er bare sket så mange ting og ja, det er bare svært når man næsten lige har vænnet sig til at være hjemme, og at mange af ens veninder der flytter ind til københavn, starter jobs og uddannelse, og hvor man så gerne ville være med til at flytte med dem og starte et nyt kapital sammen, men når jeg er hjemme til marts ved jeg at de alle stadig er der, og så samles vi alle derinde <3 og at se sin savnede familie og venner igen og så tage afsked med dem igen, ! det havde jeg det godt nok hårdt med :( jeg tudede bare hele vejen hen til mit fly, gik bare rundt med mine solbriller, og gemte mig bag dem og var så ked af det.. Da jeg så kom op i flyveren, var jeg sådan "okay du kan godt klare den her, 8 måneder tilbage, nu giver du den gas" og sådan prøvede at muntre mig selv op. Da jeg så kom til San Francisco blev jeg hentet af min veninde og havde det egentlig okay, indtil hun spurgte "hvordan har du det" og så brød jeg bare fuldstændig sammen igen. Men er så super glad for at have fået muligheden for at komme hjem og se alle igen og have en lille ferie <3 her er lidt billeder fra min ferie hjemme i Danmark.

(Yay bland-selv-slik! slikket herover i USA er så dårligt)

(Simone og mor der havde lavet nøjagtigt samme skilt :-D)

(Endelig kunne jeg købe sprut igen, havde lyst til at vise mit ID over det hele! så stor forskel fra at skulle være 16 til at være 21! )

(Dejlige piger på skoleskibet, der er blevet bygget i Nakskov for 80 år siden, og er danmarks smukkeste skib)


(Søde sømænd)


(Dejlig dansk mad)



(Nåede også og komme med på net-avisen imens jeg var hjemme :-D )




(Mig og Line inden byen på Marienlyst)


(I knuthenborg)






(Den kom jo ikke særlig tæt på)

(Kongens have med katrine)



(Ok mange mennesker på strøget, på en af danmarks varmeste dage)

(Dina der chiller ude foran LV)

(Ser meget nemt ud ;-) )

(Skum-fidus hygge på stranden)

(De flotteste blomster jeg fik da jeg kom hjem)


(så smuk udsigt på vej tilbage til Californien)



Og så om de 2 uger efter jeg kom tilbage igen til Californien <3 det var lidt hårdt i starten da alle mine veninder er taget hjem. Vi plejede altid at være 6-7 piger der var sammen hver weekend og gjorde alt sammen, og snakkede sammen hver dag, og så det at de lige pludselig er taget tilbage til deres hjemland er hårdt. Det føltes så underligt uden dem, og at det slet ikke er det sammen mere, føler jeg fx ikke at Half moon bay er mere efter Ida min gode veninde er taget hjem, der boede hun, der er ca. 15 minutter væk fra mig, og der plejede vi altid at være sammen og hænge ud efter arbejde, og nu er det bare ikke det sammen mere når hun ikke er der. Men ja så har jeg haft mulighed for at starte på en frisk agtig, og så få nye venner og veninder og det er også dejligt :) har mødt en ny dansk pige der hedder Mathilde, hun er faktisk lige kommet, så hun aner intet om området og har prøvet intet, så jeg er hendes lille guide, haha :-D så jeg mødtes med hende inde i San Francisco sidste weekend, og hun er super sød og vi snakkede rigtigt godt sammen og det føltes bare som vi havde kendt hinanden i så lang tid. Så vi havde en hyggelig dag med shopping og spisning på cheesecake factory, og så har vi aftalt at vi skal være sammen i hele næste uge, hvor vi skal i biografen, til et outlet hvor de har 145 butikker med udsalg! der er GAP outlet, Timerland outlet, Banana Republic outlet, Abercrombie & Fitch outlet og ja jeg kunne blive ved! så der kommer vi til at gå amok :-D jeg skal ihvertfald købe mig mine første converse sko nogensinde!! de koster kun 150 kroner. Og så skal vi også i Great America, der er en forlystelses park, der er så sjov! har sæson kort så jeg kan komme ind gratis resten af året, så det må jeg hellere udnytte. der har virkelig de sygeste rutsjebaner herover, og der er lige åbnet en ny, der blev lukket igen i et par uger, fordi at folk skreg for højt og for meget! haha :-D Så der er masser af ting at se frem til, og det er virkelig det jeg behøver for at blive i godt humør <3 det har også været dejligt at bruge tid med min værtsfamilie igen, det at hygge med pigerne er det bedste, men også det at sidde og spise aftensmad med dem og snakke, det er skønt, og man føler sig som en del af familien :) før har jeg været så travl og har været ude mange af aftenerne og ikke haft tid til at spise med familien, så det er dejligt at bruge lidt tid hjemme og slappe af. Og så i denne her weekend har jeg været med dem i Lake Tahoe, hvor jeg har været og stå på ski 2 gange, nu er der så ingen sne tilbage og det er super varmt! så vi har været på en rating tur, hvilket var super sjovt og smukt!



(Lækker morgenmad på en cafe der ligger ved siden af Victoria's lejlighed i SF)

(Søde Victoria)

(Homo-området i SF kaldet Castro, og man er ikke i tvivl om hvornår man kommer ind i området :-D elsker at gå rundt i det område/kvarter og se alle deres meget specielle butikker og udsmykinger, og også specielle mennesker, alle er så åbne og glade der)

(Gade-fest i SF)

(Uma med sine gaver fra Danmark)



(Stor indkøbsvogn i Target, en butik der minder om Bilka/Føtex)

(Chicago)

(Udendørs biograf med alle au pair fra mit område)

(Film-aften på tagterasse i SF, med den smukkeste udsigt over byen, som man desværre ikke rigtigt kan se på billedet)



(Frosen varm-chokolade, chokolade kiks og muffins fra en chokoladebutik i SF)

(Trampolin sted, hvor pigernes kusine holdte hendes fødselsdag)

(Aldrig har jeg set så stor en cupcake :-D)


(klar til pige-film-hygge)

(Salat fra Cheesecake factory! fra deres skinnylicious menu, troede aldrig at jeg skulle vælge noget fra det menukort! haha :-D

(Lidt nyt fra VS og bath & body, der har nogen af de bedste body lotions)

(Min nye Michael kors taske!!!!!! er forelsket i den :-D aldrig har jeg heller ikke brugt så mange penge på 1 ting)

(Mit næste køb, Michael kors pungen!!)

(En katte-løve noget i Zoo, ser så sød ud)


(Ting fra VS jeg havde med hjem til Danmark, elsker det!)

(Rafting i Tahoe)

(Party Island)



(Stedet hvor der er blevet afholdt vinter OL i 1960 vidst :-D det ser ikke ud af noget uden sne på, men er virkelig vilde bjerge!)


(Bakken hvor de havde olympisk ski-hop fra)


(Den olympiske flamme)

(Uma og Asha og deres venner Julia og Lucas)


(Rafting i Tahoe, hvor der er et stort rør, hvor alle sætter deres tyggegummi på, så klamt :-D )

Så ja, det er lidt om hvad der er sket den sidste månedstid <3 jeg lover at jeg nok skal blive bedre til at blogge og vil se om jeg ikke kan gøre det enten hver uge, ellers hver anden. Det må blive når jeg får tid til det. For jeg får nogle ret travle måneder nu her i efteråret, og min værtsfamilie kommer til at rejse rundt hele tiden, pigerne starter i skole og på fritids aktiviteter, jeg begynder at skulle tage mine sidste 30 "skole-timer" som man skal gøre når man er au pair herover, de første 60 timer, tog jeg på en engelsk skole og så på Stanford University/College, og jeg ville rigtig gerne tage et fag der igen, men der er desværre ingen sådan super spændende her i efterårsperioden, tror først de kommer til vinteren og foråret, og så er det mange penge at bruge, hvis man tager et fag der ikke er helt sådan interessant for en. De fleste af dem koster 2500-3500 og det er bare for 1 fag! :-D så jeg har valgt den lidt lette vej denne her gang, og så valgt at tage Zumba timer i 10 uger, så Hike-class i 5 uger, hvor jeg skal ud og hike/vandre i 3,5 time lørdag morgen! og så hører om byens historie, snakke osv, imens vi får motion, og så til sidst skal jeg tage sushi kursus i 2 uger, hvor jeg lærer at lave sushi, så det bliver super sjovt og glæder mig helt vildt meget. Føler det er sådan win-win, får både motion og lærer at lave mad, imens jeg får de "skole-timer" som jeg skal have herover. Og så skal jeg også til Chicago med min værtsfamilie! glæder mig super super meget. Så kan endnu en stat krydses af listen, nemlig Illinois! Så der skal vi være i 4 dage, i starten af september. Familien skal til bryllup og imens er jeg hos min værtsmor søster, men mon ikke jeg kan finde på noget at lave i USA's 3. største by! glæder mig ihvertfald rigtig meget ;-) og så er min familie derhjemme ved at planlægge at komme herover til jul og nytår! det kunne ikke være meget bedre, og så heller ikke når vi overvejer at holde det i MIAMI!!!!!! yay, sådan 14 dage i Miami kunne man da altid bruge <3 så lige nu er der masser ting at se frem til, er rigtig glad, og det går godt med pigerne og min værtsfamilie.
Håber alle har det godt hjemme i Danmark, savner jer alle!

Kys kys.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar