torsdag den 6. juni 2013

Anna, Los Angeles og Clearlake!!!

Ja så gik der lige 3 uger inden man fik skrevet, men endelig har jeg fået taget mig sammen. Der er sket så meget siden sidst, og har arbejdet meget, så der har ikke været meget tid og overskud til at skrive :) da jeg ikke har skrevet i lang tid, er det svært at huske hvad jeg har lavet hver eneste dag i detaljer, så måske skal jeg begynde at skrive lidt oftere, så det kan blive lidt mere detaljeret, men kan huske hvad der er sket i weekenderne :-D så nu går jeg først 3 uger tilbage, hvor jeg om fredagen tog til koncert med Julia og Josefin, vi skulle høre dada life, som er nogen svenske Dj’s, havde aldrig hørt om dem før, men tænkte at det nok skulle blive sjovt alligevel, og det kan man også sige at det var, eller nok rettere vildt! det var sådan en indendørs koncert og så var der bare folk med mennesker, og så gik alle bare amok med banan kostumer, udklædninger osv. så der var min lange fine kjole nok ikke lige dresscode til sådan en koncert, haha. Men sjovt var det!
Og som jeg skrev i mit sidste blogindlæg så kom Anna på besøg, og hun havde sin veninde Anna med, der også var super sød. De sov hos mig fra fredag til søndag og vi havde nogle rigtige hyggelige dage i San Francisco, hvor vi fik shoppet, spist på cheesecake, kørt i de berømte sporvogne, var i biografen, gik rundt i byen og så på forskellige ting og så se the great gatsby (Igen!). Vi havde det bare sjovt, og fjollede rundt og grinte hele tiden, så vi planlagde at jeg weekenden efter skulle komme ned til dem i Los Angeles. Så efter en arbejdsuge med en masse dejlige timer sammen med pigerne, og et par gange i fitness, var jeg klar til at tage til Los Angeles/Long beach om fredagen. Da flybilletterne var super dyre, da jeg var så sent uge, købte jeg en busbillet da det ca. kostede 1/3 af flybilletten, dog tog turen så lige 7 timer i stedet for 1,5, men det gik da. Så jeg kom til Long beach lørdag morgen, og var så træt da jeg ikke rigtigt havde sovet i bussen i løbet af natten, kun sådan 10 minutter af gangen og så vågner man op, da folk snakker, bussen ryster eller sådan. Så jeg kom hen på vores hotel, der var super lækkert, og fik mig lige et par timers søvn, og noget chokolade til morgenmad, og så var vi klar til at tage i Universal Studios :-D ej men Anna og Anna er så skønne, når nu de er ude og rejse, og flytter rundt hele tiden er det svært selv at købe ind og lave maden, så man spiser ude mindst 3 gange om dagen, så de havde købt chokolade og yogurt, og så lagt i køleskabet, og så når de ikke orkede at gå ud og spise aftensmad, blev det bare til det, så det fik jeg også til morgenmad, da jeg kom hen på hotellet tidligt om morgenen, det altid godt! Haha. Og så kan man jo nærmest ikke leve uden en GPS herover, jeg kan i hvert fald ikke! Og jeg bor udenfor byen! Men Anna og Anna havde ikke nogen GPS og så i Los Angeles, der er så stor så man ikke fatter det, og med 6-7 spor motorvej, så vi sad der med rigtige korte, som man gjorde i ”de gamle dage” ej det var sjovt, men vi fandt da frem til de forskellige ting! :-D Om lørdagen tog vi til Universal Studios, som jeg også var da min familie var herover, så da jeg havde været der en gang før og købt min billet på nettet, havde jeg resten af 2013 gratis, men så god som jeg er, glemmer jeg da min billet derhjemme :-D så står der ved skranten og spiller lidt sød og uskydig, og så fik jeg da lige en gratis billet! Rigtigt skulle jeg have betalt 300 kroner for at glemme min billet, men ved jo godt at jeg ser sød ud ;-) haha ej. Så vi gik ind, og Universal er jo så stor, så havde ikke set/oplevet alle ting da min familie var herover, så vi startede med at tage i spøgelseshuset, hvor Anna (min au pair veninde) var SÅ bange, ej det var næsten sjovt, jeg gik foran og spillede lidt sej og så holdte hun bare fast i mig og Anna og kiggede ned i jorden. Det var sådan hvor vi skulle gå rundt, og hvor der var mennesker i kostumer derinde for at skræmme os, og Anna blev så bange, så hun simpelthen ikke turde at gå videre, så vi nærmest måtte skubbe hende fremad :-D men det var faktisk også lidt uhyggeligt, skal der lige siges til hendes forsvar. Jeg kan bare ikke lade være med at grine, når jeg bliver så skræmt! Ellers var vi i sådan en simulator, tror jeg det hedder, hvor man sidder i en vogn og hvor der så er en stor skærm foran en, og så rykker vognen sig og man føler nærmest at man kører rundt i virkeligheden, ej men det er meget svært at forklare! Men det skal prøves, det er så vild en forlystelse! Så hvis nogen skal til Universal, skal i prøve Simpsons forlystelses :-D det var i hvert fald vores favorit den dag, og vi prøvede den nok 3-4 gange. Ellers gik dagen med at tage på studio tur, hvor vi ser hvor alle programmer, film, tv-shows osv. bliver lavet, og hvordan alle computer effekterne bliver lavet. Super sjov dag!
Om søndagen tog vi på en lille roadtrip hvor vi kørte rundt og så alle strandene ned langs kysten, og det var simpelthen sådan en sjov køretur, det var bare langs stranden, med højt musik og så ”dansede” vi imens vi kørte, og så når folk kørte forbi, vinkede vi og dansede og så er der nogen fyre der havde et skilt hvor der stod ”you look cute, text me” og så nummeret nedenunder, men altså hvis man har sådan et skilt, er det nok ikke fordi vi er de eneste de viser det til, men meget sjovt ;-) vi startede så med Huntington beach, som er blevet min nye yndlings strand her i Cali. Ej men det er bare en super lækker strand, hvor vejret selvfølgelig var perfekt, og så cykler alle rundt med de samme slags cykler, med det store styr, som man også ser i serier, og så med strandhuse, helt nede til stranden, hvor folk sidder og holder BBQ og fester, og så surfer fyre, og folk der spiller volleyball, og ja bare god stemning. Altså der hvor der var folk der stod og spillede volleyball, stod vi OK længe og stalkede lidt, haha :-D der var simpelthen de lækreste fyre, der stod der i bar overkrop og spillede volleyball og kastede sig rundt i sandet, og det skulle vi altså ikke gå glip af! Haha.
ellers tog vi også til Laguna beach, som jeg især synes var sjovt at se da jeg har fulgt med i alle de reality serier på MTV, laguna beach/The hills osv. så meget sjovt at se byen, hvor de alle har hængt ud og sådan
J ellers så var vi i biografen og se Hangover 3, som jeg havde glædet mig helt vildt til, men må sige at jeg er rigtig skuffet desværre… så nu mangler jeg bare at få Fast & the furious 6, som jeg har hørt skulle være god, så der må jeg lige få taget mig sammen og få set den :-D har altså ventet over 1 år, på at se ham der Paul Walker, haha.
Mandag var så dagen hvor jeg skulle hjem, og ih hvor jeg fortrød at jeg ikke bare købte en flybillet! Jeg tog afsted fra hotellet klokken 8 om morgenen og jeg var først hjemme i min seng klokken 23! Årh det var en lang tur. Og så hele køreturen, var der selvfølgelig en baby der græd, så der var jeg altså ved at gå ud af mit gode skin! Men jeg overlevede, og kom endelig hjem efter en lang køretur, og så var det ellers på hovedet i seng. 

(Josefin's hus i SF, så sødt)


(sækkepibe spiller i SF)

(Vores hotel i Long Beach)

(søde ashi med mælkeskæg)



(en pige der ligner Marilyn Monroe)

(En "bil" fra Fast and the Furious 6)

(Vores hotelværelse)

(Huntington beach)


(Hello there ;-) )



(Laguna Beach)

(Huntington beach, så fedt, vil eje sådan et hus!)


(Fro-yoooo)

(Pier, hvor serien O.C er blevet optaget)


(SF's regeringsbygning)

(hotellet i Long beach)

(Uma der har tegnet vores familie, SÅ CUTE)

(Den fede bil som Ida har lejet!!)

Denne her weekend vi lige har haft, har simpelthen været en af de bedste jeg har haft herover <3 den har virkelig været så god, bliver så glad bare ved at tænke på den. Det startede fredag med at søde Nana, som også er dansk au pair herover, bare i Seattle ( der er 1,5 time væk i fly), kom her til San Francisco. Vi har faktisk aldrig mødt hinanden, kun skrevet sammen på facebook i 4-5 måneder, men har bare haft sådan en god kemi, hvis man kan kalde det det, og haft så mange ting tilfælles, så hun kom herned inden festen, hvor vi tog i San Francisco Zoo sammen med Asha og havde en rigtig dejlig dag. Hun gik rundt og kaldte os for hendes storesøstre, det var simpelthen så sødt!
Lige så snart jeg fik fri, ordnede vi os og pakkede bilen sammen og så var det ellers op til Clearlake som ligger ca. 3 timer væk fra mig. Vi havde simpelthen den sjoveste tur derop, hvor musikken blev skruet helt op, og så var det ligesom man ser på film, hvor vi sad og sang med på alle sange og dansede med og sådan, så sjovt! Nana stod op, ud af mit lille soltag, og vi havde simpelthen den fedeste køretur derop :-D efter nogle timer kom vi derop, og man kan sagtens sige at vi havde OK store forventninger til weekenden, hvilket virkelig levede op til vores forventninger og meget mere! Vi kom så ind til festen og alle var godt kørende og begyndt at drikke, vi mødtes så to danske fyre der hedder Mads og mads som er herover i 3 måneder for at rejse hele USA rundt, og 2 danske piger, Mille og Julie, som jeg kort har mødt i San Francisco i en park, da jeg skulle købe min billet til festen, og så en til dansker der hed Frederik, var også til festen, som er herover som en del af hans CBS uddannelse :) så vi var 7 danskere der hurtigt fandt sammen, og jeg var simpelthen så glad for at snakke dansk igen! Det er bare noget man kan komme til at savne herover, når alt er på engelsk hele tiden, og så er det også bare som om at man bare bedre forstår hinanden når man er fra samme land, kender de samme ting derhjemme fra osv. så ja faktisk lige fra starten havde vi det alle sammen super fedt og festede hele natten sammen :-D alle troede at vi alle var enten bedste venner eller kærester, på trods af at vi næsten alle sammen havde mødt hinanden for første gang, et par timer inden, men vi følte bare at vi kendte hinanden. Især Nana og jeg, folk kunne ikke forstå at det var første gang vi havde mødtes den dag, fordi vi allerede der havde det så godt og sjovt sammen, så ja super aften! Vi var ca. 160 mennesker til festen, hvor alle sover udenfor under stjernerne, det var simpelthen så hyggeligt :) bare ikke hyggeligt når alle så vågner op klokken 8 næste morgen! Ej det er altså ikke lige mig, men man ligger der på stribe, og hvis først nogen vågner, så vågner alle bare, og så bagte solen også bare lige fra morgenstunden og det kan man ikke sove i. så det var tidligt op og få morgenmad, og så ned og ligge på deres private badebro, der var lige udenfor huset vi var i :) så der lå vi hele morgenen og eftermiddagen og bare hyggede og snakkede, og begyndte allerede at drikke lidt der. Om aftenen var det så tid til et bad, som bare er super, når man er 75 piger og så kun 2 bad! :-D vi havde alle vores ting inde i bilen, som havde stået ude i solen hele dagen, så selv vores shampoo’er var varmere end vandet da var der! ja det er ikke sjovt at være de sidste der skal i bad ;-) men vi ordene os alle og spiste aftensmad sammen og så var det ellers i gang  med at feste igen, vi havde en super sjov aften, hvor vi drak og dansede, og hvor politiet så desværre kom og fortalte at musikken skulle rykkes indenfor, man havde da næsten håbet på at politi mændene var ligesom dem i Magic mike, men næ ;) selvom der stod sådan 20-30 piger rundt om ham den ene politi mand, haha. Men vi hyggede os alle sammen og det var bare super fedt og sjovt at møde så mange nye mennesker, og bare have så god kemi med nogen man aldrig har mødt før :-D søndag morgen, stod folk op igen klokken 8, men var langt fra friske alle sammen. Havde det godt nok dårligt! Så vi brugte hele formiddagen og eftermiddagen på at ligge ude i solen på badebroen, for at få det bedre, men det hjalp så ikke, når alt bare gyngede lige så snart man kom op på land :-D men vi fik det bedre, og så var det ellers tid til at tage tilbage, hvilket var så trist :( havde slet ikke lyst til at weekenden skulle slutte, for det var virkelig så sjovt! Så vi har aftalt at vi alle 7 skal mødes når vi alle er hjemme, hvilket først bliver til marts, men stadig, jeg glæder mig allerede!!
(Pakke hjemmefra, med silkedråber og halskæde <3 )

(Ikke særlig varmt jo! 35 grader)

(Nana og Asha i Zoo)

(Mig og Frederik der får en sving-om)


(Stedet hvor vi sov)


(Mads, Frrederik og Nana)


(Mille og Julie)








(Anna og Anna, der lavede det her store rod bare for at finde mig en oplader :-D)




(De 6 søde danskere <3 )




(Mads og Mille)


(Haha så sjovt billede, ligner han går på vandet, men er faktisk på vej til at springe i)








(Yaaaay, så godt billede, der kostede Nana en stor bule i hovedet)

(Vores fitness-center, hvor jeg lige har opdaget at der er Ipads man kan være på, fedt! )



(Søde typer)

Dagen i dag har jeg bare brugt sammen med Asha, hvor vi har leget og haft playdate, og så bare hygget herhjemme med familien, som jeg virkelig bare havde brug for efter sådan en weekend. Efter vi havde spist, havde et en lille ”dance-party” hvor vi alle stod i en rundkreds og så dansede rundt til single ladies, call me maybe osv, rigtig sjovt! En af de små hverdags oplevelser, der gør hele den her oplevelse helt speciel <3 er så taknemmelig for alle de ting jeg har herover, og har oplevet! Glæder mig virkelig til nye minder og hvad resten af min tid har at byde på! Nu er der snart kun 1 måned til at jeg kommer hjem på ferie til Danmark (lidt underligt at være på ”ferie” i sit eget land) men ja jeg glæder mig SÅÅÅ meget! Det kan ikke beskrives! Alle mine venner, sæt et stort kryds i kalender fra d. 12-27 juli… YAY, bliver så godt, kan ikke forstå det.

Det var alt fra nu, skal nok skrive igen snart. Kys kys <3


1 kommentar:

  1. Hej Nadja :-) din blog er rigtig spændende, og jeg er lige begyndt at læse den, da jeg selv gerne vil være au pair i USA her efter gym. Jeg vil bare hører, hvilket bureau du rejser med?

    SvarSlet