onsdag den 12. september 2012

Så er visum på plads!

Har været inde på den Amerikanske ambassade i København i dag. Har været rigtig nervøs for at skulle derind!! Havde fået at vide at der var security tjek, at jeg skulle derind til personlig samtale osv.. Så har virkelig frygtet at jeg skulle sidde til den personlige samtale, med en virkelig sur gammel mand og bare blevet udspurgt om alle mulige ting, men sådan var det heldigvis slet ikke :-D Alle var rigtig søde derinde, og den personlige samtale jeg troede skulle vare flere timer, var bare et par enkelte spørgsmål om hvor lang tid jeg skulle være væk og hvor jeg skulle bo. Tror at vagterne derinde fik sig et godt grin af mig, går totalt forvirret rundt og aner ikke hvor jeg skal gå hen. Står bare og glor og ligner en total idiot, og så prøver jeg i 5 minutter at trække i en dør, hvor jeg så til sidst finder ud af at der står "PUSH". De må ha' tænkt at jeg var virkelig blondine dum!

Men så er mit visum klaret og kan krydse det af på min lange liste! Mangler stadig at få mit internationale kørekort, framelde mig det danske folkeregister, veksle penge, og lave en "Au pair opgave". En Au pair opgave, er en opgave jeg skal lave inden jeg rejser til USA, skal som sagt gå på Au pair skole i New York i 3 dage inden jeg skal rejse videre til min værtsfamilie :) Opgaven skal indeholde 10 punkter, blandt andet et afsnit om min værtsfamilie, om de danske traditioner og om hvad børn kan i de forskellige aldre. Så jeg har nok at se til!
Og så skal jeg selvfølgelig også pakke min kuffert. Aner ikke hvordan jeg nogensinde skal få presset alle mine ting ned i kun 1 kuffert, der højst må veje 23 kg. Har næsten altid for meget med, bare jeg skal afsted i 2 uger på sommerferie og nu er det altså et helt år vi snakker om! Engang havde jeg en kuffert med KUN med sko, men det kan jeg så godt regne ud at det ikke bliver til noget denne her omgang :-D Må tage alt det mest nødvendige med, hvilket er virkelig svært når man gerne vil have alle sine fine og smukke kjoler og sko med!
Har været inde på fisketorvet i dag hvor jeg har fået købt de sidste småting til turen, og så har jeg også fået mig et nyt digital kamera! En tidlig fødselsdags gave fra min mor og papfar. Så nu kan jeg tage en masse billeder i USA som jeg vil oploade her og på facebook. Så kan jeg rigtig gå rundt og være turist i NY! haha.

Tror at det var det hele for nu, vil smutte ud i haven og stå med min trænings hulahop ring og så senere hjem til min veninde Julie <3

Kys kys...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar